Pronome interrogativo : de cu

Pronome interrogativo : de cu

Messaggioda Sixara » sab dic 28, 2013 9:45 pm

Parké no' te lo ghevi mai dito ke cu l existe anca màsa te la lengoa veneta: " la forma ridotta cu, che si collega all'interrogativo cui del veneziano antico, venne in periodo più recente attestata nell'isola di Grado (cu ghèra? chi c'era; de cu di chi?)" ( Marcato,dialetti veneti grammatica e storia,p.199).
Anca lezendo le cante cioxote a lo gò catà. Certo nò come ca te lo uxi ti, però el ghè e no' te lo ghevi mai dito. Parké?
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Re: Pronome interrogativo : de cu

Messaggioda Berto » sab dic 28, 2013 10:22 pm

Cara Sixara mi no poso perdarme drio a tuti li bai taliani ke enfesta la tera veneta e ke li ne salta doso par sofegarne e farne star siti e li ne dixe sù ke se li podese li ne coparia.

Dixen ke la lengoa veneta, mi, prima la sento en boca e ente le recie e dapò el pì de le olte, la cato o la se cata anca scrita da coalke banda o parte.
Cara Sixara mi no ghe vao drio a le carte, a la lengoa scrita, mi a tendo la lengoa ca go en boca, coela lè el me modelo, la me busola, la me stela polar, la lengoa scrita la vien tanto ma tanto dapò.
La me maestra lè la lengoa parlà da li omani e no coela scrita da li screbani, da li doti e da li profasori de prima o de seconda clàse.

Mi a scrivaria :

Par el nome o pranome al posto de pronome

Interrogativo ? come se pol dar sto moto talian ente la lengoa veneta ?
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38318
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

Re: Pronome interrogativo : de cu

Messaggioda Sixara » dom dic 29, 2013 10:54 am

Però xà cuìndaxe vixite.. a pàre ca ne ghe sia nisùn, eh- e inveze.
Bòn.
Berto ha scritto:Mi a scrivaria : ...


Par el nome = al posto del nome

interrogativo = fare na domanda
eh. come se dixe----------
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Re: Pronome interrogativo : de cu

Messaggioda Berto » dom dic 29, 2013 11:49 am

Sixara ogni 'olta ke mi e ti a strukemo el boton, el clik, co se verxe la paxena se alsa el nomaro, prasiò 4/5 de le vixite le xe le nostre, le nostre onbre ke ti te scanvi par altre parsone.
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38318
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

Re: Pronome interrogativo : de cu

Messaggioda Sixara » dom dic 29, 2013 3:15 pm

E-òcapìo mi ke 4-5-6 i è nostre ma ghi n è altre cuatordaxe elora.. ki xeli? Onbre anca cuéi.. :D
Berto ha scritto:Dixen ke la lengoa veneta, mi, prima la sento en boca e ente le recie e dapò el pì de le olte, la cato o la se cata anca scrita da coalke banda o parte.


Si, anca mi. Po' a mi m è servìo tanto el forum de RV prima e cueo de paolopero dopo e l too par afinare la conprension e la produzion de la 1.2. e tute ke l altre lengoe ca ( credo de savere).. on bòn exercizio par ki ke pratica le lengoe, ke l mecanixmo lè senpre cueo. Certo n più a ghè, te sto caxo, la motivazion : se la t intaresa na roba a te sì senpre n tràcia, a te senti na parola e una la ciàma ke l altra, e on libro ke l altro.. ke MI a i lezarìa i libri par controlare se cueo ca digo el corisponde anca co cueo ca dixe tuti sti doti.profesori, soradetuto la grammatica de la Marcato ( ke ti no' te la ciàpi n màn solo parké a ghe xe scrito dialetti veneti n minuscolo po'..).. :)

Tornando al 'de cu' : L.Canepari in Morfosintassi chioggiotta, el dixe so i pronomi relativi : " La funzione dei pronomi relativi (...) viene resa colle forme invariabili chi,chi che,che; con valore locativo si può avere indove 'in cui, nel quale'.
Chi che à caldo va nuare
No te fidare de chi che te fa bel muxo
Parlo par chi che me vuòle intendare
La caxa che ti stà
La caxa indove che ti stà
L'òmo che ti m'à parlà - èco, ti cuà te dirìsi l òmo de cu te m à parlà, éra?
Nol sarìa 'regolare' solo parké el ndaria te le domande, ma nò ke nol ghe sia.
E se uno el vòe el lo dòpara.
Però mi a diria : l òmo ca te me ghè dito.. mi a fago tuto col ca, ca me càto tanto bèn :D
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Cu e Ku, de cu, a cu, eku, ...

Messaggioda Berto » lun dic 30, 2013 10:56 pm

Cu e Ku, de cu, a cu, eku, ...

???

Ekupetaris

https://docs.google.com/file/d/0B_VoBnR ... psU2s/edit

Immagine
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38318
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm


Torna a Robe o coestion de ła nostra łengoa veneta

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 3 ospiti

cron