Bene-dire/male-dire

Bene-dire/male-dire

Messaggioda Sixara » lun set 08, 2014 7:45 pm

Bene-dire nol xe dire bèn e gnanca male-dire el xe dire mal e ve fago el paradigma :

Dire bèn :
Mi (a) digo bèn, ti (a) te dixi bèn, lù el dixe ben, ela la dixe ben, nantri (a) dixemo ben, valtri (a) dixì ben, lori i dixe ben, lore le dixe ben.

Benedire :
Mi (a) benedìso
ti (a) te benedìsi
lù el benedìse/ela la benedìse
nantri (a) benedìmo
valtri (a) benedì
lori i benedìse/lore le benedìse

ma elora bene-dire nol dòpara el verbo dire cofà n italiàn :?

provemo : io benedico, tu benedici, egli benedice, noi benediciamo, voi benedicete, essi benedicono...

io bene-dico in it. lè come dire : io dico il bene MA n LV nò:
mi a digo el ben ma : mi benedìso
el v.benedire n LV el ciapa tuta naltra strada :D
de regola el dovarìa fare:
? mi bene-digo, ti te bene-dìxi, lù el bene-dìxe, nantri a ben-dixemo, valtri a ben-dixì, lori i ben-dixe ?
e invese nò: parké el v. benedire nol xe el v. dire bene cofà n italiàn ma el verbo
bene-dis-sare cofà n lengoa vèneta.
Provare pa credare.
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Re: Bene-dire/male-dire

Messaggioda Berto » mar set 09, 2014 6:30 pm

Digo/dico e dixo/dicio (bendigo e bendiso/bendixo/bendicio).

Mi a te bendigo/benedigo a digo ben de ti.
Mi a te benediso a te benedicio ... lè pì arente a la variansa latina benedicere (: http://www.lessicografia.it/BENEDICERE)

Benedico, bendigo, benedicio, benedixo, ... mi bendigo ma lù el bendixe/benedice e naltri bendixemo/benedixemo/benedimo/benediciamo ....

Dir, dire, dixar, dixare/disare, dixere/disere, dicere/diciare, dicar (?), dichiarare (?), ...
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38318
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm


Torna a Robe o coestion de ła nostra łengoa veneta

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 2 ospiti

cron