Contar ła storia e i cantastorie

Contar ła storia e i cantastorie

Messaggioda Berto » mer gen 22, 2014 9:57 am

Contar ła storia e i cantastorie

viewtopic.php?f=51&t=438


Mi me so fato l'edea o ła convinsion ke contar ła storia, sipia el contar ła storia de tuti łi omani, coeła purpia/propria de tuti łi omani, de ogni omo e de ogni comounedà omana.

Contar ła storia de come ke vive ła xente, el povoło, l'omo comoun lè pì mejo par mi, ke contar coeła de la megnoransa ke regna, de ła casta o arestograsia ke domena e de łe so istitusion.

Contar ła storia justa xe contar coeła de ła xente (vida de ogni dì, costumi, tradision, coultura, edeołoja e istitusion) e coeła del poder (personaj e istitusion), anbe do łe xe storie enportanti ke łe serve a capir łe robe de łe viçende omane entel o 'tel so anseme.

Ła storia, domè, del poder ła xe ensipia e ła par voda na casada; ła storia, domè, de ła xente ła xe pì piena de omanetà ma par esar conpleta ła ga cogno anca de l'altra, de coeła del poder; a ben vedar el povolo el pol existar anca sensa el poder, anvense el poder nol pol esarghe sensa el povoło ke ło tien sù, ło mantien e ło serve; prasiò a conti fati ła storia de łi omani comouni la xe pì enportante de coeła del poder, de łi omani potenti ke ente on mucio de caxi łi xe criminałi.


Par mi, sti do łivri łi xe on bel somexo de come contar bone storie:

Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... -luomo.jpg

Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... 1/kw11.jpg
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Sixara » mer gen 29, 2014 8:54 pm

Berto ha scritto:Mi me so fato l'edea o ła convinsion ke contar ła storia...


Si, anca el Thompson :
" Fino a questo secolo, l'indagine storica è stata fondamentalmente circoscritta alle istituzioni politiche, ha documentato la lotta per il potere, riservando uno spazio trascurabile alle vicende della gente comune, se si escludono i momenti di crisi come la Riforma, la guerra civile inglese o la rivoluzione francese."
Si, anca Hobsbawn. Anca Stefano Merli, par stare n Italia, e la so L'altra storia. Anca Nuto Ravelli e l so Il mondo dei vinti.
Anca Emilio Franzina tel so Merica! Merica! ke l dòpara propio le letare de i migrà vèneti pa spiegare la storia de la Emigrazione e colonizzazione (nelle lettere) dei contadini veneti e friulani in America Latina 1876-1902.
Si. L è on filon de ricerca storica ke l scumizia n Italia propio te i àni 70. La xe l' Altra Storia ke la dòpara fonti orali contenporanee co l intervista e i cuestionari ma anca le fonti alternative ( co no se pòe pì intervistare nisùn).
Ke tante olte i ghe va n serca tel canpéto , te l ortexèlo de l etnografia: canti, conte, rime, filastroke, poexie.. fili e filò. :D
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Berto » mer gen 29, 2014 9:11 pm

Gràsie Sixara ke coalke 'olta te vien co mì.


Sta conta so Londra la me par en leina/łigo col nostro rajonar:


Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... 1/kw11.jpg


Londra (etimołoja e storia)
https://docs.google.com/file/d/0B_VoBnR ... sp=sharing
Immagine
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Sixara » gio gen 30, 2014 3:09 pm

Si ma ti te vè taanto endrio col tenpo.. mi me fermo on fià prima. On fià tanto prima: mi tàco dal medioevo ( co i studi de Camporesi) dixemo e vago fin jorni nostri. Ma el periodo ca m intarèsa de pì l è l 800 indoe ca te càti le fotografie oltre ke documentasion varia scrita. Mi m encanto a vardare le foto de kel periodo lì. Na fotografia la te dixe on mùcio de robe. :)
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Berto » sab feb 01, 2014 11:51 am

Sixara ha scritto:Si ma ti te vè taanto endrio col tenpo.. mi me fermo on fià prima. On fià tanto prima: mi tàco dal medioevo ( co i studi de Camporesi) dixemo e vago fin jorni nostri. Ma el periodo ca m intarèsa de pì l è l 800 indoe ca te càti le fotografie oltre ke documentasion varia scrita. Mi m encanto a vardare le foto de kel periodo lì. Na fotografia la te dixe on mùcio de robe. :)


Si sì, come o cofà ste somexe kì de T. Filipi de la fin de l'800 a Ciòxa, ke te me ghè mandà:

Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... conp-1.jpg


Ma anca ste kive le xe somexe de la vida de l'omo pasà, basta saverghe metar/petar/postar/poxar l'ocio:

Secie bronxee de Este, Hallstatt, Vače, Çertoxa, Boxen, Kuffern
https://docs.google.com/file/d/0B_VoBnR ... Via28/edit
Immagine


La secia de l’amor
https://docs.google.com/file/d/0B_VoBnR ... =drive_web
Immagine

viewtopic.php?f=43&t=195
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Sixara » sab feb 01, 2014 1:25 pm

Le foto lì de Filippi, la prima e l oltema : la putìna inzenoçà e la toxa col sésto co i grànsi i è on fià 'postà' dixemo. Se vede ke l autor el ghe ga dito : metìve cusì e cusì.. elora i è manco spontanee, naturali de kele altre, ke mi le me piaxe de pì, anca se no le xe perfete dal p.d.v. tecnico, dixemo. Magari i è mòse, parké lè mìa fàsie de fotografare sojèti n movimento ( i putìni marinanti de l epoca po'.. ke i ghea el visinèlo!) ma i è pì 'bèle', pì 'vere'. :D

Berto ha scritto:Ma anca ste kive le xe somexe de la vida de l'omo pasà, basta saverghe metar l'ocio:

Vàra no pensava, co so ndà vedare la mostra.. ke mi son tuta da naltra banda 'artistica', dixen.. no pensava ke la me avarìa inpresionà e emozionà cusì. Bèla, bèla asè. :D No volevino pì vegner fòra.
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Berto » lun apr 21, 2014 8:48 pm

Ła storia dei veneti, del Veneto o de łe Venesie contà da: ...

viewforum.php?f=148
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Berto » ven ago 01, 2014 7:10 am

Studiemoła e enparemoła ła storia de ła nostra tera e de ła nostra xente, a scuminsiar da coeła de ła fameja de nu, de ‘l nostro viłajo, de ‘l comoun de nu e de ła nostra çità.
No stemo torse su ła storia de altri, magari pì nodai o famoxi, come se ła fuse ła nostra.
Ła storia de st'altri studiemoła e enparemoła co xe ora, coando ke ła ne toca o co ła se entersega o entegra co coeła de nu, ma no stemo darghe pì vałor de ła nostra o de coel ke ła ga par eła mema.
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Berto » sab ott 11, 2014 2:56 pm

Perché ai creazionisti non piace Noah

http://www.pikaia.eu/EasyNe2/Notizie/Pe ... _Noah.aspx


Il film di Aronofsky deve affrontare un’autentica crociata da parte delle organizzazioni creazioniste, ricche, agguerrite e ben finanziate


L’ultimo film di Darren Aronofsky, Noah, non è proprio piaciuto ai fondamentalisti religiosi. E dire che il tema, cioè il mito del diluvio universale, fa parte del folclore di moltissime culture in giro per il mondo e la sua versione più famosa, con protagonista appunto Noè e la sua arca, è condiviso dalle tre religioni abramitiche: religione ebraica, cristianesimo e Islam.

Se il film, tutto sommato, non ha sconvolto nemmeno i rabbini, diversi paesi islamici ne hanno invece proibito l’importazione, mentre tra i fondamentalisti cristiani, soprattuto negli Stati Uniti, c’è persino chi invita al boicottaggio.

Che cos’ha di così blasfemo il film? Sicuramente agli ultraconservatori, da sempre a braccetto con i negazionisti del cambio climatico, non è andato giù l’ingenuo messaggio ecologico del film, e il regista nel 2007 aveva infatti definito Noè come “il primo ambientalista”. I religiosi non erano poi certo preparati a un uso così creativo degli effetti speciali: gli “angeli caduti” che vegliano sugli uomini, nominati nell’apocrifo Libro di Enoch, qui diventano mostri di roccia simili nell’aspetto e nei movimenti ai Transformers portati sul grande schermo da Michael Bay. Deve essere stato spiazzante anche osservare gli animali nel film: grazie soprattutto ai prodigi della computer grafica, il regista ci mostra infatti animali simili a quelli a cui siamo abituati, ma non esattamente uguali. Serpenti, uccelli, e quattro zampe assortiti, sono tutte variazioni su tema di animali esistenti, che non trovereste in un documentario.

Ed eccoci al problema: nell’anno del Signore 2014 ci sono persone fermamente convinte che i loro testi sacri debbano essere trattati come libri di storia e quindi gli evangelici americani in particolare si aspettavano, anzi pretendevano, che un film come Noah si attenesse rigidamente ai quattro capitoli della Genesi che ne parlavano.
A osservare le reazioni scomposte dei commentatori in forza al network conservatore FoxNews sorge però anche il dubbio che, invece che dagli antichi testi più o meno sacri provenienti dal medioriente, studiati per anni dal regista durante la lavorazione della sceneggiatura, il loro film ideale avrebbe dovuto attingere alle pubblicazioni riservate all’educazione religiosa dei più piccini. Ecco in proposito il divertente commento del comico Jon Stewart.

Questo fondamentalismo fa naturalmente rima con creazionismo, in particolare quello della Terra giovane. A differenza dei creazionisti più furbetti, quelli per intenderci che tentano comicamente di negare l’ispirazione religiosa della loro crociata contro il complotto evoluzionista ordito dai biologi, i creazionisti della Terra giovane hanno almeno l’onestà di mettere il loro credo bene in chiaro: la Terra ha poche migliaia di anni e tutti gli organismi, nessuno escluso, sono stati creati uno ad uno e tali sono rimasti.

Aspettate a ridere: che ci crediate o no, questo creazionismo ha qualche supporter anche in Italia. Nel febbraio del 2009 l’allora vicepresidente del Consiglio nazionale delle ricerche (sic) Roberto de Mattei ospitò nei locali del Cnr Evoluzionismo: il tramonto di un’ipotesi. Spacciato come convegno scientifico presentava come insigni accademici i creazionisti biblici arruolati nelle file del Kolbe Center for The Study of Creation. Tra gli atti, pubblicati a spese del Cnr, spicca l’autorevole contributo di Guy Berthault, secondo cui il Grand Canyon si sarebbe formato in un solo anno per effetto del Diluvio universale.

E come potevano dunque questi signori tollerare che nel film di Aronofski, mentre Noè narra ai propri figli la storia della Creazione del mondo in sei giorni, le immagini sullo schermo mostrassero chiaramente la storia di un pianeta molto più vecchio, dove le vita era cominciata con semplici cellule che (orrore!) cambiavano in altre forme? L’evoluzione che vediamo è chiaramente diretta verso la creazione dell’essere umano, ed è quindi profondamente antiscientifica, ma per i creazionisti hardcore deve essere stato comunque un brutto colpo.

Il telepredicatore Ray Comfort, più noto ai bene informati come The Banana Man, ha sfidato Hollywood girando in risposta a Noah un docufilm di mezzora, Noah and the last days, corredato da un e-book dove sostanzialmente ci viene spiegato perché la maggior parte di noi è destinata alle fiamme dell’inferno (a partire probabilmente dai produttori di Noah).

Kem Ham, presidente di Answer in Genesis, una delle più potenti organizzazione creazioniste americane, ha invece detto chiaramente che Noah è “probabilmente il peggior film che io abbia mai visto”.

C’è da credergli sulla parola, visto che Answer in Genesis, non contenta di aver costruito in Kentucky il parco giochi creazionista battezzato Creation Museum, ha da tempo il sogno nel cassetto di costruire un altro costoso carosello, questa volta sul tema dell’Arca. Ark Encounter dovrebbe diventare una specie di grande zoo con gli animali vivi stipati nei famosi 300 cubiti di volume commissionati a Noè dal Signore.

L’impresa, come del resto il Creation museum, costituisce di fatto un attentato all’istruzione dei ragazzi americani, cioè il pubblico di riferimento, e si può quindi anche vedere come una violazione del principio della separazione tra Chiesa e Stato garantito dalla Costituzione Usa.

Come se questo da solo non bastasse, la biologa Gwen Person ha anche spiegato in dettaglio come il progetto sia profondamente inumano: non siamo più nell’età del bronzo, e abbiamo sviluppato regole molto precise per proteggere il benessere degli animali di cui facciamo uso.

Anche riducendo moltissimo i 16mila animali che, secondo i calcoli dei creazionisti sarebbero entrati nell’Arca (per la cronaca, anche escludendo le specie marine il numero delle specie animali attualmente viventi è stimato in qualche milione) una struttura come quella non può assolutamente essere usata per stabulare a tempo indeterminato tante specie diverse.

Le organizzazioni creazioniste sono ricche e godono naturalmente di ingenti agevolazioni fiscali, ma fortunatamente il progetto per la costruzione di Ark Encounter sembrava essersi arenato: nemmeno Answer in Genesis sembra riuscire a mettere assieme i 172 milioni di dollari necessari.

A sbloccare la situazione sembra aver contribuito, almeno in parte, il dibattito dello scorso febbraio fra Bill Nye e Ken Ham. Nye, celebre divulgatore scientifico noto soprattutto per il programma Disney Bill Nye the Science Guy ha, come era prevedibile, spazzato via le favole di Ham. Peccato che il risultato di un dibattito che contrappone fatti scientifici e fantasie anti-scientifiche è di per sé irrilevante mentre non lo è il prestigio e la pubblicità che si riflette sul creazionista di turno quando viene messo sul medesimo piano di stimati professionisti. Lo avevano capito bene i biologi e divulgatori Richard Dawkins e Stephen Jay Gould: “[i creazionisti] non hanno alcuna speranza di convincere rispettabili scienziati con i loro ridicoli argomenti. Ciò a cui aspirano è invece l’ossigeno della rispettabilità. Perché possano godere di questo ossigeno è sufficiente che noi accettiamo di AVERE A CHE FARE con loro. A queste persone non importa essere battute negli argomenti. Ciò che conta è che noi concediamo loro un riconoscimento prendendoci il disturbo di discutere con loro in pubblico”.

Stando ad Ham il dibattito ha appunto portato questo ossigeno sotto forma di nuovi finanziamenti per Ark Enkounter, che ora avrebbe raccolto abbastanza fondi per iniziare finalmente la costruzione.

Se questi sono i risultati quando si dà corda ai creazionisti, forse è meglio lasciare la parola ai comici: ecco un approfondito debunking dell’Arca di Ricky Gervais.

Stefano Dalla Casa
da Wired
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Re: Contar ła storia

Messaggioda Berto » mer ott 29, 2014 7:10 am

Evoƚousion e creasion no ƚe se contradixe

viewtopic.php?f=24&t=1169

Anca el Papa Françesco el ƚa pensa cofà mì:
ke ƚa creasion e ƚa evoƚousion no ƚe se contradixe e ƚe pol ndar d’acordo.


Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... lusion.jpg
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