S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, steca, viola

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, ...

Messaggioda Sixara » mer nov 26, 2014 9:58 am

Berto ha scritto:Połenta e renga o scopeton
viewtopic.php?f=31&t=435

Arengo e arena
viewtopic.php?f=44&t=74
Arengo - Arena 1 (rena, jara, giara, sabia) e Arena 2 (hara, arengo ?)


Mì, par-mì, la renga intendesta cofà 'pugno' no la gà ke fare co la renga cofà 'discorso-rimprovero'.
Mi vardo a la 'sostanzha' de le parole ( soratuto se le xe parole ca gà ke fare co na 'fixicità' reale come 's-ciafa/pugno'): na renga lè na renga, lè na roba ca te fà male solserio, nò na rengaùra... la renga cofà la sepa, la bixàta o la tenca - pa restare te l ordene de i pési - la gà na forma, na sostanzha dura, fìsa.
I è tute parole kele lì ke le gà on riferimento concreto . parké mai la renga la dovarìa verghelo n astràto? :?

Mi no lo sò come ca se dixe a Cioxa ( me informarò) ma sol Beggio a cato on :
va là, và monzare le renghe a Ciòza! dito " scherz. a chi fa discorsi balordi". A dire el vero el Bejo nol mete 'renga' cofà 'pugno' ( o biastema), el riporta solo ke l sign. de 'renga da òvi/renga da late' e po' sto curioxo mododedire ( ke però mi no lo go mai sentìo)
Sparapan invezhe el mete : " percossa; segno di percossa". E lè vera ke na renga la te làsa senpre el segno a difarenzha de na rengaura ke la te pàsa da na recia kelaltra.
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, ...

Messaggioda Berto » mer nov 26, 2014 3:32 pm

Sixara ha scritto:
Berto ha scritto:Połenta e renga o scopeton
viewtopic.php?f=31&t=435

Arengo e arena
viewtopic.php?f=44&t=74
Arengo - Arena 1 (rena, jara, giara, sabia) e Arena 2 (hara, arengo ?)


Mì, par-mì, la renga intendesta cofà 'pugno' no la gà ke fare co la renga cofà 'discorso-rimprovero'.
Mi vardo a la 'sostanzha' de le parole ( soratuto se le xe parole ca gà ke fare co na 'fixicità' reale come 's-ciafa/pugno'): na renga lè na renga, lè na roba ca te fà male solserio, nò na rengaùra... la renga cofà la sepa, la bixàta o la tenca - pa restare te l ordene de i pési - la gà na forma, na sostanzha dura, fìsa.
I è tute parole kele lì ke le gà on riferimento concreto . parké mai la renga la dovarìa verghelo n astràto? :?

Mi no lo sò come ca se dixe a Cioxa ( me informarò) ma sol Beggio a cato on :
va là, và monzare le renghe a Ciòza! dito " scherz. a chi fa discorsi balordi". A dire el vero el Bejo nol mete 'renga' cofà 'pugno' ( o biastema), el riporta solo ke l sign. de 'renga da òvi/renga da late' e po' sto curioxo mododedire ( ke però mi no lo go mai sentìo)
Sparapan invezhe el mete : " percossa; segno di percossa". E lè vera ke na renga la te làsa senpre el segno a difarenzha de na rengaura ke la te pàsa da na recia kelaltra.



Sixara
ƚa renga pése (aringa) ƚa xe on moto etimoƚojegamente difarente da ƚa renga pàca/colpo/batua/petufada (percossa).

Połenta e renga o scopeton
viewtopic.php?f=31&t=435

Immagine

Sovegnemose ke a ghe xe parole ke copa:
Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... ga-217.jpg

Na sentensa de condana a morte o de bando ƚa fa pì mal de na s-ciafa o de na catàna o castagna.

Bastieme, sacramenti, raxie, ostie, ostiar/ostionar, ostreghe, sarake, porki, straèke, renghe, ....
https://docs.google.com/file/d/0B_VoBnR ... M2Z1U/edit
viewtopic.php?f=44&t=77

Ostia, ostionare e ostrega (etimoƚoja)
https://docs.google.com/file/d/0B_VoBnR ... A0RFk/edit

Campane di Verona: la Marangona e il Rengo
http://www.dismappa.it/campane-di-veron ... e-il-rengo
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38319
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, ...

Messaggioda Berto » gio nov 27, 2014 4:07 pm

Paton/pataton, pause (pausse), pake

viewtopic.php?f=44&t=359
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38319
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, ...

Messaggioda Sixara » ven nov 28, 2014 9:31 am

Berto ha scritto:ƚa renga pése (aringa) ƚa xe on moto etimoƚojegamente difarente da ƚa renga pàca/colpo/batua/petufada (percossa).

Si a lo sò, ma la zente no la raxona etimolojcamente co i ghe dà/i ciàpa na renga.
Na roba no la esclude kelaltra : la renga-pése no la ghe cava significà a la renga-bando e viceversa. Le và pa la so strada ogniona par conto soo.
Ma mi penso ke uno col ciàpa na renga nol pensa al bando o a la canpana ca sona.. na renga: na roba dura, fìsa ( pì o manco pexa) ke la te làsa on segno.. na tenca.
Dognimodo- secondo mi - la renga la se dà/ciàpa co la man-vèrta nò sarà a pugno.
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, ...

Messaggioda Berto » dom dic 21, 2014 9:32 am

Scapolar, scapolarla (scanpar dal ciapar le pake), scapolarghe via, scapolarsela, ...

???
Immagine

scapulae, arum, f. pl.,
1 scapole, spalle, schiena, dorso: scapulas perdidi, ho le spalle rotte (per le legnate), TER. Phorm. 76; pro scapulis, in difesa dalle percosse, CAT. fr.; scapulas praebere verberibus, offrire ai colpi le spalle, SEN.; ventri et scapulis suum reddet, provvederà al nutrirsi e al vestirsi in quanto è necessario, SEN. Ep. 17, 9;
2 trasl., braccio di macchina, VITR.; dorso di monte, TERT.; f. sing. scapula, ae, Vulg.
[cf. scapus].

http://www.etimo.it/?term=scapponeare
Immagine
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38319
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, steca, v

Messaggioda Berto » ven mar 27, 2015 8:25 am

Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38319
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, steca, v

Messaggioda Berto » ven mar 27, 2015 8:26 am

Vioła, sta tento o warda ke a te moło na vioła

Confrontar co łe voxi latine vola (palmo de ła man e cavo del pie) e viołensa

Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... -violo.jpg
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38319
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, steca, v

Messaggioda Berto » ven set 11, 2015 7:40 am

.
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38319
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

Re: S-ciàfa... viola : le notturne viole

Messaggioda Sixara » lun set 14, 2015 8:18 am

Le notturne viole... cosè ca ne vien mente nantri co lezemo o sentemo na fraxe cusì ? Cusì poetica, a vojo dire...

La carica lirica di un'espressione come le notturne viole (con la dieresi; quelle del Petrarca), così intensa per ogni italofona (-o) sensibile a queste cose, è pareggiata in intensità per noi VI-fone (-i) da un'interpretazione di quelle parole altrettanto potente, ma al nostro orecchio distintamente più naturale : le téghe (sferrate o udite) nel corso della notte.
Viòla è prima cugina della téga (oltre che della rènga e della ténca sia nel senso di "botta, pacca, percossa", sia in quello di "schiocco" o altro colpo rumoroso. La dieresi ne raffina il fantasma notturno.

El dixe Meneghello, ke dio lo àbia n gloria, lu e tuti i vicentini. :D
ke solo lori a pòe vegnerghe inamente de le robe cusì.

http://www.e-venesie.eu/topic182.html

Dognimodo, mi penso ke la viòla lè sì na pàca co te la ciàpi ( incoste a calcòsa) e anca na renga o na tenca, ma nò co te ghela mòli a calkedùn...
no la ga drento la violen'za de on pugno, de on crògno, o almanco mi no ghe la sento.
Comè ca pòso dire... se mi a càto altre defini'zion tel Beggio par viòla oltre a cuée de s-ciàfa/s-ciafon tipo :
"sterco, puzzo di sterco; peto; katar na viola, trovare dello sterco, specialmente nei campi", a capìso ke lè na roba anca sker'zoxa, kela viola lì, ke no la fà màe cofà na xleca, na xberla.
A se pòe anca dire n senso figurà : tirar fòra de le viole, de i pretesti, de le scuxe, dire de le fandonie; o anca l'è pien de viole o de 'fisime', de cantarìne, el/la fa on mùcio de storie o de xvèrnie.
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Re: S-ciàfa, xlepa, xberla, xleca, papina, patufon, steca, v

Messaggioda Berto » mar set 15, 2015 5:58 am

Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38319
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm

PrecedenteProssimo

Torna a Etimoloja de moti o parole venete e no

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 2 ospiti

cron