La Bisòla de Adria

La Bisòla de Adria

Messaggioda Sixara » mar gen 05, 2016 6:50 pm

La Bisòla de Adria

Immagine

L è na specialità tuta adriòta : on biscòto de pasta fròla laorà a forma de Befana ( ma anca de cavalìn, de può'zo e de tute altre forme seconda la fantaxia de le dòne de caxa ke, la sìra de l Epifania, le faxea sti dol'zi, picoli o grandi, da metarghe te la cal'za da tacare a el camin...)
Bisòle n Adria ma Vecìne a Frasinèle, Berolìni a Cioxa, Pastèle a Scardovari, Può'zi e Fantìne a Crespìn, Beroéta a Loreo, Le Belìne a Castelmàsa, Le Fantìne a Castagnaro, I Putìni a Viadoxe, I Striòsi a Pàdoa, i Biscoti de la Roàna a Sanbruxon...

Le Bissòle in Adria :

Immagine

http://www.alberghieroadria.it/documents/Cultura%20popolare%20e%20tradizioni%20gastronomiche%20del%20Polesine/La_bissola_adriese.pdf

La bissòla adriese.
Il tipico dolce della Befana
“Oh... le bissòle... Proprio di Adria sono le bissòle, si! Perché tanti non sanno
nemmeno cosa siano..., io invece le faccio ogni anno. Le bissòle, ci sono varie ricette,
ma è sempre pasta frolla. Proprio la mia ricetta è: mezzo chilo di fiore, due etti di
burro, due etti di zucchero e un pizzico di sale. Senza uova, né liquori, niente.
Impasto e la metto in frigo e un pezzetto alla volta, come mi occorre, la tiro col
mattarello e faccio le varie forme: il veción, la vecchia, la stella, la luna, l'asinello, il
cuore. Le metto in forno e le cuocio come un biscotto. Quando sono fredde, vi faccio
sopra una glassa, zucchero a velo e l'albume d'uovo. Albume d'uovo sbattuto e poi il
suo zucchero a velo che venga una cremina e poi la metto in una siringa e con quella
le ricamo. Sempre fatto così. C'erano anche degli stampi per fare queste forme:
infatti mio marito me ne ha fatti... Puoi anche con gli stampi, ma io vado a mano libera.
Noialtri, queste bissòle, le trovavamo il mattino sul piatto dei dolci, che una volta non
c'erano molti regali... Mandarini, arance, queste bissòle... Poi le mangi anche a tavola.
Il giorno della Vècia la tradizione è proprio la bissòla, che qui in Adria dicono anche: A te sì brùto cofà la Bisòla! :D

Cusì la 'a conta la siora Clara ke la ghea la so botega a la Chieppara, ke tuti ndava tòrsele le Bisòle pa la Veceta; sta cuà, inve'ze, l è la riceta de la siora Maria ( senpre de Adria) :

De ste Bissòle a ghè on mucio de varianti, ogni fameja se pol dire che la ga la so riceta... la nostra l'è :
mèxo kilo de fiore, do èti de buro e do de sucaro...
e 'lora... te fa ammorbidire el buro fòra da el frigo, a te lo inpasti col sùcaro e on fiatìn de sale; te ghe meti el fiore e te xunti tanta acoa cuanto ca basta a farghe la consistenza de na pasta da tajadèle; sa te vòi a te ghe meti on fià de liquore... cuelo ca te piaxe. Mi ghe meto on fià de marsala ( e mi ghe metaria el Capitan Pipa).
Dopo sto inpasto bixogna lasarlo riposare in frigo almanco na nòte.
El dì adrio a te tachi fare le bissòle : te tòi on tocheto de pasta, a te la tiri col baco bastansa fina e po' te ghe dà le forme adate ... la Vècia... co la so goba e el saco, el Cavalìn... mi fàso anca el Boxgatin.
Te le cuxini in forno fin che le vien bèle indorà; po' col sùcaro e l'acoa a te fa la glàsa ca te la pòi colorare co l'alchermes e 'lora la vien roxa e col cacao e 'lora la vien maron...
Co la glàsa a te ghe fè tuti i particolari e dopo... iè pronte!
I è bèle da vedare... tute ste forme co la so glàsa desora!

Fonte : Maria Zago - Adria
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Torna a Magnar e bevar veneto

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 1 ospite

cron