PAX TIBI MARCE

PAX TIBI MARCE

Messaggioda Sixara » ven ott 31, 2014 4:16 pm

PAX TIBI MARCE : ( V.LUGANI, (a cura di), "Veneto", in Enciclopedia delle Regioni, Milano, s.d.)

Te na nòte de tenpesta de domila àni fà, na barketa la zhercava de metarse a la remòcia so de on ixola de la laguna.
La vegnea da Akileja e l andava a Alesandria d Ejto. I naviganti i ghea catà posto te on caxon de pescaori, so l ixola.
In mèxo a kei naviganti a ghe jèra anca Marco; i so conpagni i lo scoltava volentiera co l contava de on Omo, Fiòlo de Dio, ke l jera vegnù so la Tèra pa salvarla; anca kela sìra là , dopo 'ver magnà, i se jèra sentà tornovia de l fògo pa scoltarlo contare de Jexù e de i miracoli... podopo, straki, ma 'romai al sicuro , i se jèra destirà partèra pa dormire.
Anca Marco el dormiva, el dormiva e l s insognava, de on ànzolo ke cusì el ghe dixea :
" Su queste isolette, o Marco, sulle quali ora ti trovi, sorgerà un giorno una grande città, una città che sarà una delle meraviglie del mondo. In questa città tu troverai il tuo ultimo riposo. Qui avrai pace o Marco, Evangelista mio : Pax tibi Marce...".
Da lì on poki de dì, col tenpo bon, la barketa la gà ciapà el mare denòvo e l è rivà Alesandria. Là, Marco el predicava el Vanjelo finke i pagani no i lo ga brincà e portà n jro pa la cità co na corda ligà al colo. El dì dopo i lo gà serà n galera, e dopo ncora i lo ga ciapà danòvo e portà pa le strade de la cità, e tuti ke i ghe dava adòso e i lo piciàva finke l è morto.
I volea anca bruxarlo ma de sconton i so amighi i gà portà via el corpo.
Venezhia intanto la jera zà nata e i òmeni ke i la ghea fata nàsare - libera e forte - i zhercava on Santo ke l la protejese.
E cusì, tel 829, do marinèri venezhiani, Rustego da Torcelo e Bòn da Malamòco, dopo ver tanto baucà pa l Ejto, i lo cata dalbòn el corpo-santo, a Alesandria, indoe ke i lo ghea sconto i so amighi.
E cusì i lo porta so la nave ke la spèta al porto e i lo sconde sota i saki co la carne de bosgàto, te la cambusa, ke cusì i Musulmani no i ghe ndava nò controlare.
E, a la fine, i riva Venezhia col corpo del Santo e i se mete subito farghe na Baxilica pa conservarlo, propio int el posto indoe ke , secoli e secoli prima, jera rivà na barketa n mèxo a la tenpesta, de nòte e i naviganti i ghea catà ricovaro te on caxon de càna, là in mèxo ste ixolete so la Laguna...
e on Anxolo el ghea dito n sogno : Pax tibi Marce... :D
Avatar utente
Sixara
 
Messaggi: 1764
Iscritto il: dom nov 24, 2013 11:44 pm

Re: PAX TIBI MARCE

Messaggioda Berto » gio dic 11, 2014 5:37 pm

Articoli
UNO STRAORDINARIO DOCUMENTO: LA PIU’ ANTICA PREGHIERA MARCIANA IN VOLGARE.
04/12/2014 Anna Ferro


Il testo che mi ha commosso parecchio alla prima lettura, parla di una indulgenza, concessa a nome de “lo imperatore” ai fedeli che si recassero il giorno della “Sensa” nella chiesa di San Marco.

Gli studiosi che lo presentano nel libro sottocitato, parlano di una indulgenza che risalirebbe, in maniera leggendaria, all’incontro avvenuto tra li Papa e l’imperatore, molto tempo prima, per stipulare una pace in tempi burrascosi tra il papa e l’impero romano d’occidente. Mallevadrice Venezia… ma è dubbio che “lo imperatore” abbia concesso un privilegio che era nella spera di pompetenz adel capo della chiesa. Restò comunque questa tradizione, che viene riportata nella preghiera.

Eccovi il testo, semplificato per quanto possibile:

“Santissimo Messer San Marcho, liun fortissimo, colona et flume del paradiso de lì, quarto flume (riferimento ai quattro evangelisti) la nostra grandissima virtude sie mostrata, in celo et in tera, e lo nostro corpo receverentissimo, sie glorioso in Venexia, la nostra maxion (magione, casa) sì ‘o vi dixese cum la vostra (la nostra casa se voloi lo volete sia la vostra); l’om che vegnerà a la nostra glexia et a lo vostro corpo santissimo averà tanta perdonança quanta grana (sabbia) è sovra lo mare del mondo, che vegnerà a la nostra glexia et a lo vostro corpo in dì de la Sensio(n); questo a meso lo imperador: lo betissimo Messer San Marcho, lo quale sie benedeto glorificarto in secula seculorum amen; item casuna persona che l’averà in casa non porà morire de sença verasia peneteçia e no li porà nosere, nesun reo spirito, alcuna femena gravida che l’à cun sì non porà morir de parto, l’agnolo l’aduse a un sancto remito."

Magari sarebbe una cosa bella per la Nazione Veneta se il Patriarca il giorno di San Marco la leggesse e facesse leggere in Basilica e in tutte le altre chiese, in una ritrovata unità cristiana e cattolica nella memoria millenaria marciana.

Secolo XIV A,S,V, miscellanea atti diplomtici e privati.

SEI TESTI VENETI ANTICHI

G. Belloni M. Pozza ed Jouvence
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
Avatar utente
Berto
Site Admin
 
Messaggi: 38318
Iscritto il: ven nov 15, 2013 10:02 pm


Torna a Tradision: fole, canti, poexie, teatro, bàli, mascare

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 1 ospite

cron