Teoloja de i viventi

Re: Teoloja de i viventi : vàke da monzare

Messaggioda Sixara » gio ago 06, 2015 8:22 pm

Difi'zie fe'zionarse a on boxgato, na gaìna, on polastro... ma na mùca e l so vedelìn...
ghìo mai provà pasarghe na man so la testa de on vedelìn?
Ke bèle bestie, an'zi le bestie par eccellenza : na stàla piena de bestie a s intende vàke, manzi, tòri , bò e vedeli e vedelìni.

Persone anca istruite le pensa ke na 'mucca da latte' la faga el late parké la se ciama cusì... n automatico cofà on distributore de late a punto, ke l ghe vien senpre fòra, basta ca te ghe fài fare el primo vedelìn e lè a posto ( o anca propio i pensa ke le nàse cusì : da latte o da carne o de color viola de le olte, elora le fà la ciocolata ).

Ke bèle bestie, ke bòne bestie - nò tute, i tòri là de cao, prima de la porta dedrìo, negri, catìvi, da evitare no bixognava ndarghe vi'zin ma le vàke e l vedelìn pena nato te la so posta, co la paja fresca, zàla cofà la spièra de sole ca la iluminava...
a ghe jera le rondanìne naolta, ca se faxea el nido drento te la stàla ke no le ghea gnan bixogno de ndar tanto distante pa ciaparghe le moske pa i so rondanìni...
a ga èsarghe na fotografia, 'zercando te i arkivi de l gazetìn, de mi putìna a fianco de menòno n maneghe de camìxa col jlè, so la porta de la stàla e on titolo : stalla svuotata dai ladri nel corso della notte a ...
portà via tute le bestie n stàla o scoaxi, no me ricordo a jero màsa picola e co l jornalista me ga dito de metarme arente menòno forse me so sconta, a so scapà via... ca jero na putìna mèza-selvadega, on fià come i moreti te la savana :D

Ke bele bestie, ke bel posto na stàla, on posto inportante te l economia de la corte.
A tradùxo cueo ca scrive el Beggio so la stalla :
La stàla la se verze la matìna co fà ciaro, ma l inverno anca col scuro fondo, e la se sàra la sìra. A ghè senpre robe da fare te la stala : portar fòra el loàme col cariolon, netàre le bestie, portare i vedelìni da la mama, monzare le vàke, darghe da bevare dexligandole da la posta e portandole a l àlbio, inpinìre le grùpie de forajo, preparare le bestie pal laoro da fare n canpagna e ncora darghe da bevare e monzarle e podopo darghe da magnare pa la sìra e canbiarghe la letièra de le pòste pa la nòte. Ma coante no ghe ne jera da fare ca se ghemo dexmentegà de dire. Ke forse solo el boàro el savea. Pòra zente, i boàri, i oltemi te la jerarkia de la corte ma ci sono sempre apparsi come sacerdoti della dea vacca ( o del dio bove, come volete).

Le vàke da late, co le ga do àni le partorìse el so primo vedelìn e le scumi'zia co la produ'zion de l late.
Se no le partorìse no le fà late, cofà tute le mamifere de l resto, omàne conprexe. Elora, poco dopo on àno, le ga da partorirghene naltro de vedelìni, sa te vò ke le faga late a jèto continuo.
Dopo ke i è nati i vedelìni i ghe li porta subito via a so mama e i li mete drento te i box, cusì stréti ke no i ga gnanca el posto pa movarse, e i ghe resta par do mexi. Podopo i li mete drento te i capanoni e I ghe dà da magnare de i manjmi inadeguati a la so crésita, pa farli deventare anemici, parké el consumatore el vòe la carne roxa ciàro, scoaxi bianca ke la ghe pare pì tènara e bòna. Dopo siè mexi i vien mandà a l macello.
La vaca la vien monta meccanicamente e costreta a farghene dièxe olte tanto de l late ca sarìa necesario n natura pa darghe da magnare el vedelìn : anca 40 - 50 litri a l jorno.
A ghe vien de le mastiti par for'za e de le infe'zion e anca par cueo i ga catà el modo parké ke l sangoe nol sporca el late, no sò còsa de precixo ma i l avarà catà se no i vòe butar via tuto.
Dopo 7-8 àni ( e 7-8 vedeli) la produ'zion de late la scumi'zia calare e le vien macellate. In natura le vivarìa fra i venti e i cuarantàni.
In Italia a se xlèva 2 milioni de vàke da late e 6 milioni i è le bestie te la filièra de la carne.

L economista F. Moore Lappé, el ga calcolà ke, te on àno, te i USA, a vien prodoti 145 milion de tonelate de cereali e soia. Par contro a vien ricavà 21 milioni de ton. de carne, late, òvi. Faxendo la difaren'za a vien fòra kel 124 milion de ton. de cibo sprecà ( ke l gavarìa dà da magnare a tuti i famà de l mondo).
So scala mondiale, el 90% de la soia e la metà de i cereali prodoti i vien destinà a l alimenta'zion animale, anca te kei paexi indoe ke a se mòre de fame. La bestia, considerà cofà na makina ke la trasforma le risorse vejetali n animali lè on controsenso economico : la consuma tanto e la prodùxe poco, sia come carne, òvi, late ke proteine trasformà ( da vejetali n animali).
La foresta amazzonica no la vien butà zo pal legname : sta cuà lè ona de le cauxe minori, cuea prima lè pa farghe posto a i pascoli pa l alevamento bovino, destinà darghe da magnare a l mondo ocidentale.
Tra el 1997 e l 2003 a ghè stà on incremento de l 600% de carne bovina esportà da l Brasile, soradetuto n Europa. L incremento de la popola'zion bovina el ghe stà pa l 80% propio te la foresta amazzonica : n 10 àni a se ga perso n area granda cofà 2 olte el Portogallo.

Vàke gràse e putìni magri ( ma nò i nostri ke l obexità infantile lè n aumento da naltri cofà dapartuto) e foreste dixboscà : consumare alimenti de orijne animale no lè ' solo ' on problema ètico ma propio economico : par consumo de risorse disponibili so la tèra, la carne, el late, i òvi e viandare iè fra i magnari pì ' dispendiosi, inefficienti e inquinanti ' ca se pòsa concepire. E, scuxème - ke no vòjo fare de l terorixmo idelolojco - ma, anca pericoloxi pa la salute.
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Re: Teoloja de i viventi : la bele'za de la carne

Messaggioda Sixara » ven ago 07, 2015 10:18 am

La bellezza della carne

Nel 1927 sulla rivista “Document” viene pubblicata una fotografia di Eli Lotar che ha per titolo “Abattoir”, ovvero il mattatoio. Questo luogo, come sottolinea il filosofo George Bataille in un articolo della stessa rivista, è stato espulso dalla vista e maledetto dalla “brava gente” che non sopporta più la vista della propria bruttura, incapace di fare i conti con la propria natura, barricata in un mondo asettico e pulito e privata della possibilità di guardare il sangue e il sacrificio.

L’ultimo avamposto di resistenza dell’orrida visione della carne, della sua bellezza e del suo sacrificio rimane nella società contemporanea l’arte, come testimonia il successo di artisti contemporanei come Damien Hirst che riesce a mostrarci senza intimorirci più di tanto la carne, il sangue, la morte, il sacrificio. Ma il caso di Hirst è solo l’ultimo in ordine cronologico di un lungo e complesso rapporto tra la bellezza della carne e l’arte.

...

http://www.startout.it/index.php/cultura-societa/cultura-umanistica/item/225-la-bellezza-della-carne
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Re: Teoloja de i viventi : el matatoio

Messaggioda Sixara » sab ago 08, 2015 10:02 am

A ghè el xlevatoio de le bestie e a ghè el copatoio o mattatoio :

L’anello mancante. Prolegomeni a una
storia dell’architettura della sopraffazione

di Valentina Sonzogni

Belief in progress is replaced
by faith in production (…)
Mechanization, as envisaged
and realized in our epoch,
is the end product of a rationalistic
view of the world.

Sigfried Giedion

...

Scrivere qualche nota critica attorno al tema del mattatoio non è affatto cosa facile e non solo per l’innata natura respingente del tema che, come vedremo, ne ha determinato il pressoché totale oblio nella storiografia architettonica ufficiale. In Italia non esiste una letteratura al riguardo:scorrendo il catalogo di una qualsiasi biblioteca, ci si rende facilmente conto che la ricerca con le parole chiave del caso rimanda a manuali tecnici o a compendi legislativi sulle norme igienico sanitarie da seguire in questi luoghi. Niente che si riferisca al loro aspetto culturale, antropologico o storico.
Per quanto riguarda la progettazione architettonica in senso stretto, la tipologia del mattatoio non sembra aver mai
ispirato gli architetti, neanche quelli attivi ai tempi del tavolo da disegno e delle matite, quando si disegnava anche sulle
tovaglie di carta del ristorante.
Infatti, pur essendo il mattatoio un edificio presente nelle città sin dall’antichitàe che ha avuto un forte sviluppo
nell’Ottocento, l’industria della carne non ha mai avuto interesse, almeno in tempi moderni, a sovvenzionare studi per
attualizzarne la tipologia, per accrescerne il potenziale o per renderla più “appetibile”.
Pensiamo all’enorme quantità di turisti attratti, ad esempio, dalle visite alle cantine e ai produttori di vino che
commissionano i loro edifici ad architetti del calibro di Steven Holl e Massimiliano
Fuksas, tra gli altri. Al contrario, nel caso della carne, sembra che raccontarne i metodi e i luoghi di produzione non sia un
tipo di marketing altrettanto efficace.

...

http://www.novalogos.it/drive/File/LIBRO%20ANIMAL%20STUDIES%203-2013.pdf
ANIMAL Studies
Rivista italiana di antispecismo
Chi muore e chi no
ricerche di filosofia della morte - pp. 53-59 el sajo de V.Sonzogni so l arkitetura de i macelli.

SFIANCARE LA TERRA: IL CENTRO COMMERCIALE E IL MACELLO DEL RETROBOTTEGA Dialogo sul rapporto tra filosofia, architettura e animalità
Leonardo Caffo
(Università degli studi di Torino)
Valentina Sonzogni
(University of Applied Arts of Wien)

Abstract
Quanto segue è parte rielaborata di un lavoro più grande, concepito come una serie di dialoghi attorno al tema dell’animalità indagato tanto da una prospettiva filosofica, che architettonica. Quando si discute di un’etica per la terra, infatti, ci si dimentica spesso degli animali che sono il primo soggetto terrestre a subire la nostra presenza, e il nostro dominio, anche attraverso luoghi che garantiscono la fusione,tutt’altro che simbolica, tra l’architettura e il potere. Tra questi luoghi, il mattatoio è senz’altro il simbolo di un’umanità che distrugge, tanto il pianeta che i suoi abitanti; un luogo che va decostruito immediatamente.
“E cosa stiamo facendo noi, se non morire?”

...

http://www.academia.edu/2916149/Sfiancare_la_terra_il_centro_commerciale_e_il_macello_del_retrobottega_un_dialogo_sul_rapporto_tra_filosofia_architettura_e_animalit%C3%A0
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Re: Teoloja de i viventi

Messaggioda Berto » sab ago 08, 2015 7:07 pm

ACR risponde all'ex ministro Brambilla:le verità nascoste

https://www.youtube.com/watch?v=507Nb9P ... e=youtu.be
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Re: Teoloja de i viventi

Messaggioda Sixara » sab ago 08, 2015 7:45 pm

Boh. Mi caxamia no go mai visto nisùn ndare a tràre, i l avarìa considerà na perdita de tenpo, credo, cofà ndare pescare. An'zi a me ricordo ca ghe dava parecio fastidio me papà co se verzea la cacia parké i ndava pistarghe i canpi, dapartuto e sen'za crean'za e sa te ghe dixevi robe i te rispondea indrio.
Si, a ghè anca on sentimento rurale, parte de na cultura rurale, ke no la ga doparà le armi pa caciare le bestie ma la 'e ga xlevà. El rexultà lè l istéso, dacordo, ca te li xlevavi pa coparli, ma còsa vòto ca te diga, la me pare on tornar indrio - la cacia - a tenpi indoe ke a ghe jera bixogno de ciapare oxèi, liègori e viandare, pesegàti te i fòsi... pa sfamare la fameja. Ma dèso? Ke bixogno ghè se no on puro e senplice divertimento? Ke, ripeto, caxamia i ga senpre dixaprovà, ma nò parké i fùse animalisti :D
parké jera roba pa zènte ca ghea de l bon tenpo. No ghè mai stà caxamia el mito de l pasto de pése o de l liègore o del faxan o de i oxeleti co la polenta... come dire, sen'za ofexa par nisùn, ma le jera robe pa i boàri, ca sapia mi o i partidanti. Ca me ricorda mi, a go d aver visto e magnà on pàro de bestie portà da no me ricordo ki, on faxan e on liègore, pièn de baìni, da la carne dura, spigoloxa, bòna da gnente n sostan'za.
La cultura rurale lè cuea de la coltiva'zion de la tèra - secondo mi - cuea de la cacia lè naltra roba, la sarà cultura venatoria. Boh. Dognimodo, parké i s inrabia cusì ? Sa te sì sicuro de verghe raxon te cueo ca te fè, no ghè bixogno de reajre cusì.

Parké no i se rende utili - i caciatori - e i ghe và drio a le nutrie, o i colonbi, le gàze... ca semo infestà da kele bestie lì, ca ghi nè on mùcio dapartuto, ke le fà solo ke de i dàni... no le sarà tanto bòne da magnare, però insoma... ono el pòe senpre provare.
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Re: Teoloja de i viventi

Messaggioda Berto » sab ago 08, 2015 7:56 pm

Se te ve a ronparghe i cojoni i ga raxon a enrabiarse. Storegamante prima vien la caça e dapò el xlevo de le bestie. Xlevar bestie par magnarle en tecia non xe tanto difarente dal caçar coele brade par rostirle.
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Re: Teoloja de i viventi

Messaggioda Sixara » sab ago 08, 2015 8:03 pm

Elora a te sì on caciatore. :(
Sì, lè cueo ca dixevo : lè on tornar indrio, ke storicamente prima a vien la cacia e dopo el xlèvo. Parké tornar indrio? Bixogna ndare senpre vanti, nò indrio.
Sì certo, xlevare bestie pa magnarle no lè difarente da l caciarle, an'zi soto on certo ponto de vista, lè anca pèzo. Ma i è senpre manco cuei ke ga el corajo de spararghe a na bestia pa magnarsela; còsa vòto, no ghe xe pì i òmani de na olta. :D

No ghe xe storie, caro Alberto : la cultura contadina lè cuea del coltivare la tèra. Punto. Dopo a se zonta anca el xlevare le bestie pal consumo personale o pal goadagno., ma la cacia lè naltra roba.
La cacia, al dì de oncuò, lè on bàgolo pa zènte co i skei : còsa ghe vòe pa far su na montura da caciatore col fuxìe, i can, e tuto kel travestimento ke i se mete...( ti ca te sè) ? Dièxemila o èi poki?
A ghè de la zente ke no la pòe permetarse kei bàgoli lì... magari ghe piaxaria anca, ma no i ga i skei.
Pò tuto sto magnare carne, ma èi mai stufi de magnar carne, lè na malatia de tenpi recenti, eh? Te la cultura contadina a se ne magnava ben poca e jera tuta salute. I jera vejetariani ( costreti) sen'za saerlo. :D
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Re: Teoloja de i viventi

Messaggioda Berto » dom ago 09, 2015 10:08 am

Mi na olta a jero on caçador de bele toxe, ma xe pasà la stajon. Me piaxea doparar la fionda e coalke volta da laxaron a ghe go tirà a li oxeleti, me xe capità de butar xo dal gnaro tre grolete e dapò a me so pentesto. Pensa ai gati ke li te porta caxa le bisardole e le moreiete copà, cosa ghe dixito al gato kel ga fato mal?
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Re: Teoloja de i viventi

Messaggioda Sixara » dom ago 09, 2015 11:14 am

Berto ha scritto:Pensa ai gati ke li te porta caxa le bisardole e le moreiete copà, cosa ghe dixito al gato kel ga fato mal?

E come fèto dirghe su a on gato? A ne serve gnente... a te pòi dirghene e farghene ma el te varda, co kei òci ca vede tuto, e nol te scolta. El gato nol xe l can, el gato lè e l restarà na bestia selvadega ke no la se làsa mestegare : bonagrà'zia soa de scoltarte, parké te ghe fè pecà, te on certo senso. :D

Alberto : a lo sò ca no te sì on caciatore, a dixea tanto par dire, ma gra'zie comuncue ca te ghè spiegà kele robe so le toxe e ie groléte... a ghè na staxon par tuto, dèso lè cuea de le bòne leture soto i selgàri, scoltando la voxe de i oxeleti, vardando kei bei cèli de nuole :D
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Re: Teoloja de i viventi

Messaggioda Berto » lun ago 10, 2015 9:29 am

Me consolo parké se a go copà coalke poro oxeleto inoçente, ke morendo el gheva le lagreme a i oci, a ghe n'ò salvà de pì no nandoghe doso co la makina.
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