Spettacoli osceni i li ciama i animalisti e
pornografia animale kela atività lì de metarse a vardare le bestie drento a :
"zoo, delfinari, circhi, sagre religiose, corse, palii, e feste popolari, mostre e esposizioni, fattorie didattiche, gare di pesca, gare di bellezza e selezione delle razze, animali usati per film e spot pubblicitari...".
L elenco nol xe conpleto, naturale, ca ghe zontemo i animali famejari, cuei ca vive co i omàni, drento le so caxe, ke na olta i jera el cagneto, el gatìn, al limite el peséto roso drento la bàla de véro o l canarìn n gabia e al dì de oncuò, senpre de pì i è animali exotici, serpenti longhi do metri o altre bestie ...
Parké mai on elefante el dovarìa - de so volontà - metarse so do 'zàte o na tigre superare el so terore pal fògo? Corride co i tòri, conbatimenti de can e gàli... a se capìse subito, nò? ke i è roba da deficenti violenti ma lè pì fina la violen'za da intendare drento al conportamento de la bestia tegnù prijoniera te on zoo o 'parco faunistico' ... ke màe ghe sarà portare i putìni vedare ste bestie, no le xe mìa senpre drento na gabia o na vasca de cemento cofà l orso, de le olte le ga anca na certa libartà de mòvarse.
Ke màe ghè a farghe vedare la corsa co i muséti pal santo patròno o portarli - i putìni - vedare la mostra canìna o felina?
Gnente a ghè de màe, na bestia lè na bestia, lè al mondo pal nostro comodo e sarà ben ke i putìni i lo inpara ke i animali i è de i ojèti da doparare pal nostro divertimento, sa voémo ke naolta deventà grandi, i continua co la prevaricazione, la violen'za, el sopruso ( ma nò solo co le bèestie... lè come exercitarse co le bestie, tegnerse n alenamento, on training verso tuto cueo ca te consideri inferiore o
foresto... ca sàpia-mi ... de olta n volta a ghè tocà a le dòne, ai omosesuàli, ai dixabili, ai ne-g-ri ... ).
Portare on putìn a vardare le bestie al zoo, co la scuxa de farghe conosare i animali da vi'zin, lè on bon metodo pa insegnarghe l inferiorità de i animali. Mostrarghe i putìni ca te pòi obligare le bestie a stare davanti i nostri òci - a metarse n mostra - sen'za poderse scondare a vòe dire insegnarghe ke lori i è a nostra dispoxi'zion, ca comandemo naltri, ke naltri a semo i paroni del mondo.
A vòe dire insegnarghe ke tuto se pòe conprare/vendare: na bestia cofà n èsere omàno, la so conpagnia, el so afèto, el so amore... el so laoro, el so corpo... tuto se conpra e tuto se vende.
Rìdare de l conportamento de na bestia, al circo par ex. indoe ke l animale el ga perso la so dignità faxendo el pajà'zo pa i òmani o i cuccioli umani, nol ga gnente de educativo : a ghe mostremo ca se pòe rìdare e deridere l animale, la so intelijen'za, la so for'za naturale ridota a l obedien'za trèso la violen'za de alenamenti inposti ca no te vedi, ghe mancaria altro, ma ca te pò ben imajnartele le bastonà ke i ghe dà pa ridurli cusì, magari nò tuti, nò senpre, però...
Ma lè el concetto stéso ca me fà ribre'zo anca se no la ghe fùse la violen'za fixica ( ma la ghè) so la bestia : ma còsa ghè da vardare, da rìdare de on animale umiliato? Parké el nostro
sguardo el ga da èsare ludico o sientifico o utilitaristico verso le bestie, verso i animali tuti, conprexi i omàni?
Come ca dixevo : le dòne, i omosesuàli, i dixabili, i vèci, i putìni... e anca i ne-g-ri
, vèneti e nò.
Elora, se propio, a dovarìsimo portarli te i macelli nò a le fattorie didattiche, nostri fiòli, indove ke no ghè kela fin'zion dixgustoxa de la televixion co la vàca contenta ca pascola par i prà.
Le bestie tute, ma le selvadeghe de pì oncora, le và rispetà, no le xe al mondo pal nostro divertimento, o pa fare da cavie n esperimenti ke de sientifico i ga solo el metodo pa magnarghe desora skei . Cusì come ca tratemo le bestie - me ripeto - a ghemo tratà ( o continuemo tratare) le dòne ....
( vedi l elenco sora).
A ne son n ànema-bèla, a son nata n canpagna, a go visto nàsare e morire bestie ( ma nò de la so bòna-morte) fin da putìna, ma penso anca ke jera difarente elora, se saveva ke la bestia la te
serviva, a jera pì onesto e vero.
A go senpre vù can e gati ma mai n caxa indove ca stà i cristiàn, cuesto no vòe dire ke no ghe voésimo ben ma ogniun al so posto. E l posto de la bestia lè n stàla o n corte, nò n caxa. La me xe restà sta roba cuà : sicome no go posto da tegnerle n maniera dignitoxa no go pì volesto bestie e no sò , co vedo cuei ca porta fòra i can fare i so bixogni, sa me fà pì pecà el paron o l can ...
paroni s-ciavi del so can, ridicolo e ofensivo, par tuti do.
Mi a go insegnà n maniera difarente mefiòla : a ghè stà on periodo co la jera picinìna ca gavevimo de i gati o mejo do gate sorele, ke co jera la so ora le partoriva scoaxi el stéso dì. Elora a ghevimo on gran dafare co ste gate : a faxevino da levatrici, dixen, soradetuto co ona ke la jera on dixastro cofà partoriente... on saco de xvèrnie ke so sorela la ghe metea on lanpo.
Eh ke bei ricordi. Kela gata lì no la jera na bòna mare pa i so gatìni e difati ke la ghe li tegnea so sorela; ela la jera na bòna caciatrice, ogni matina scoaxi la me metea on ponteghìn-ragno sol zerbìn...
ma parké a son drio dire ste robe? Parké le bestie bixogna rispetarle, ke le ga na so personalità, no le xe dei zugàtoli da farghe fare cueo ca te vòi, de i sostituti de altri omàni pa conpensare le to incapacità, nevroxi e solitudini.
A ghè gnente da vardare, a ghè gnente da rìdare :
" Per pensarci come umani, la società ci impone di essere disumani : solo escludendo l'
animale saremo accolti nella polis." - i dixe i animalisti de
Oltrelaspecie -
Se la cultura, la tradizione, le leggi e Dio stesso sono dalla parte degli umani, se tutta la vita è concepita e rispettata in quanto umana, perché mai si dovrebbe cambiare un sistema così ' naturale '? ... Perché voler essere bizzarri, ipersensibili e andare ' contro natura '?"
Eh ? Parké ?
( par
foresto a vojo dire
altro, altro-da-ti : tuto cueo ca te lo intendi cofà
altro da cueo ca te sì ti, da come ca te te figuri ti. El deto evanjelico del ' ama il tuo prossimo
come te stesso ' el ndarìa coreto e integrà co la vera tradu'zion ( e interpreta'zion ) de l ebraico, lengoa da indoe kel vien, ke la sonarìa cusì : ' ama il tuo prossimo
perché è te stesso ' . El Rabìno Hillel el dixe ke tuto l insegnamento de la Toràh el se podarìa riasumare te sta fraxe cuà. Altro no ghe xe).