da Sixara » mer ago 03, 2016 10:34 am
No è ke le ghe fa na gran figura - le Tre Grandi Relijon Monoteiste - sol tratamento riservà le bestie :
Ciò che tiene insieme e salda, nell'affinità e nell'avversione, ebraismo, cristianesimo e islamismo, prima ancora dell'ossessione per l'unicità divina, modulabile e attenuabile attraverso schiere di angeli e di santi e di sante, è una comune guerra taciuta e costante, la guerra contro l'animale, una guerra sacrificale vecchia come la Genesi , el scrive Calasso tel so libro Il Cacciatore Celeste.
Gnanca i filoxofi, dire el vero, o almanco da Descartes in là; tuti sti gran pensatori, ste gran teste ca te studi so i manuali, tuti ma propio tuti, hanno dato una prova meschina nel trattare degli animali. Più che un modo per pensarli, la filosofia era una strategia per difendersi dal doverli pensare.
E 'lora n i ga pensà on bel gnente, i ga solo ke perso de l tenpo, ke no te pòi pensarlo l òmo sen'za pensare anca le bestie, so conpagne.
Ma l è vera cueo ca dixe Calasso :
Vale per gli animali quello che vale per il paesaggio: si comincia a pensarlo quando è già sfigurato. Così si comincia a pensare gli animali quando non sono più visibili, se non come pets.
pets? Nol stava tanto drìo a i pets, Malebranche; duro e puro l applicava a la letara la filoxofia de l so grando maestro Descartes.
Malebranche - el scrive Calasso - el jera "emaciato, cagionevole" par via de la "spina dorsale tortuosa e lo sterno estremamente incavato". Co l ghea vintisiè àni el se càta pa le man el Traité de l'homme de Cartesio, 'pena publicà. El lo lèze "con un tale trasporto" ca ghe viè parfìn le palpita'zion de cuòre.
Da lì n là, Malebranche "ebbe cura soltanto di essere utile alla Verità". Cuàla Verità?
Secondo lu, "Dio è il solo che agisca, sia sui corpi sia sulle menti", parké el corpo, par lu solo, no l è bòn de ajre so l ànema e l ànema, da ela sola, sol corpo. "Ogni istante perciò è l' occasione perché Dio agisca, in ciascuna anima e ciascun corpo".
"Teoria gloriosamente implausibile", el dixe Calasso, "che aveva il singolare merito di mettere allo scoperto le aporie delle successive teorie scientiste (e neuroscientiste) sul rapporto fra mente e corpo".
Tutt'intorno una sterminata popolazione di automi: gli animali.
"A tale proposito, l'abate Trublet riportò questo aneddoto su Malebranche: Fontenelle raccontava che..."
on jorno ke l jera ndà catarlo da i Padri de l Oratorio de Rue saint-Honoré, na cagna de la corte, ke la jera gròsa parké la jera drìo spetare, e bèn, sta cagna l è ndà dentro te la sala indoe ke Fontenelle el jera drio conversare co Malebranche e la se ga mésa a i so piè, rodolandose n 'zerca de na caré'za. Dopo verghe provà mandarla via,
"il Filosofo le diede una gran pedata, per cui la cagna emise un grido di dolore e M. de Fontenelle uno di compassione. Ma su - gli disse freddamente il Padre Malebranche - non sapete che non sente niente?
Eh, Fontenelle, no te lo sè mìa ke no la sente gnente? Na pelà so la pan'za a na cagna gravida, parké mai la dovarìa sentire calcòsa se l Maestro Cartesio l à dito ke nò, ke le bestie no le sente - gnente.
De soo, el Padre Malebranche el ghe zonta anca na " motivazione da teologo, quale Descartes non era:
Se fossero capaci di sentire, accadrebbe che, sotto un Dio infinitamente giusto e onnipotente, una creatura innocente patirebbe il dolore, che è una pena e la punizione di qualche peccato."
El Padre Malebranche el fa sto raxonamento cuà : se Cartesio nol ghése raxon, e 'lora se dovarìa ammettere ke miliardi de miliardi de èsari viventi, fin da l scumì'zio de i tenpi, i avarìa patìo e i patirà par senpre, "senza interruzione, pur non essendo stati lesi dal peccato originale".
Come se spiega ste robe, come podevele capitare pa òpera de on
Dio infinitamente giusto e onnipotente e soradetuto perfetto?
"Malebranche sollevò la domanda nella Recherche de la Vérité, che è del 1674. Nessun teologo cristiano, da allora, è stato in grado di rispondergli."
R.Calasso, cit,pp. 141-43
Bruto, storto e anca 'gnorante kel Padre lì, e catìvo, inutilmente catìvo verso na bestia femena ( però, quanto materiale per la psicanalisi).