El mito de Venesia lè n'entrigo par l'endependensa veneta

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Messaggioda Berto » dom apr 10, 2016 7:59 pm

Milo Boz Veneto
https://www.facebook.com/millo.bozzolanzago?fref=nf

ME GA FATO GIRAR LE BAE un tizio che a comento de na nota storica scrita in 'talian el me ga ripreso dizendo : cuei che no parla veneto no ze veneti. E i bergamaschi, e i bressani, e i dalmatini de lengua "illica" ma atacadi a San Marco.. cossa zei ??? San Marco ze chelcossa de universal, che va oltre la lengua veneta o i dialeti locai... cua no vuria che partii a la grande, co la nostra storia, se finissa in un micro nazionalismo de stampo furlan .. a far la guardia a l'orteseo de qualche sittà del Veneto.

Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... aferma.png


Alberto Pento
S. Marco lè on Santo venerà da tanti en volta pal mondo e no ocor esar veneti par verlo cofà paron o patrono. Mi ke so aidolo de San Marco pì de tanto no me entaresa. Dapò la parea o patria dei veneti no lè lomè Venesia o la morta e sepelesta Repiovega Veneta Serenisima a domegno venesian. I domegni venesiani de mar no li jera tera storega dei veneti ma domegni venesiani e deso da pasa doxento ani no ghe nè pì gnanca ono. La me parea lè el Veneto de ancò e no altro ke lè anca la tera storega e pristorega de le xenti venete. Mi vuria l'endependensa del Veneto e NO el torno de la Serenisima col so enpero ke lè na asourdetà storega e na ensemensa bela e bona. Mi so veneto e no so marcian e vago fiero del me esar veneto, aidolo e no marcian, mi no go cogno de santi e de santoli ke li fasa miracoli o ke li me racomande a D-o o a coalke idolo. Co i venesianisti envaxà e ensemnii dal mito de Venesia e filo leghisti non se va da gnaona parte, el Veneto nol sarà mai lebaro.
Prima l'uomo poi caso mai anche gli idoli e solo quelli che favoriscono la vita e non la morte; Dio invece è un'altra cosa sia dall'uomo che dai suoi idoli.
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Messaggioda Berto » dom apr 10, 2016 8:06 pm

Mama mia el Moçelin ke racoła ransa, ke mufa lievetà, ke batoła borioxa:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 1814356433

Alessandro Mocellin
Ovviamente Lei, Franco Cozza, non era presente ieri, altrimenti il Suo commento non l'avrebbe scritto: infatti, non solo ho mostrato e usato il termine "Venetia" o "la Venezia", ma l'ho anche mostrato nei dispacci anglofoni e francofoni nelle forme riportate "Venetia" e "Vénétie".
Se Lei ha mai tenuto una conferenza, allora sicuramente sa che la comunicazione efficace (come pure la didattica, se ha mai tenuto corsi o ore di lezione scolastica) parte da ciò che è noto al destinatario per introdurre ciò che gli è ignoto: al destinatario medio è ben noto il termine "Veneto", ed è ignoto il concetto di "Venetia". Lo scopo della comunicazione è ottenuto quando ALLA FINE della comunicazione il concetto che era ignoto diventa noto. Questo è successo, e questo è quanto serve. Ma, mi pare di capire dal Suo atteggiamento poco costruttivo che Lei non ha esperienze del tipo richiesto per parlare in pubblico in maniera coinvolgente, divertente ed efficace, e soprattutto con ogni tipo di pubblico. Mi corregga se sbaglio.
Infine, pelo per pelo, mi permetto anch'io di farLe un appunto: "le venethie", come le chiama Lei al plurale, non esistono. Il concetto di "Venezie" fu invenzione della propaganda risorgimentarda italiana per estendere l'irredentismo anche alla "venezia tridentina" (?!?) e alla "venezia giulia" (?!).
Di Venetia ce n'è una sola: il plurale, è invenzione della politica espansionista italiana. Veda Lei cosa farsene: io non intendo certo servirmi di questa Sua tanto cara terminologia.




Pento Alberto

El nome dei veneti lè veneto/veneti e no venesian/venesiani ke lè lomè el nome de łi veneti de Venesia.
No xe Venesia ke ła ga dà el nome Veneti/Veneto (Eneto/Eneti o Heneto/Heneti/Henetoi) ma xe l'etnego Veneto/ Veneti ke ga dà el nome a ła tera devegnendo Venetorum Angolus (co Tito Livio); Venetia et Histria (entel III secoło co Dioclesian); Venetiae praedicabiles (co Casiodoro - VI secoƚo d.C.); e dapò Venesia o Venetia o Venezia o Venegia o Tera Veneta e Repubblica di Venezia o venesiana o Repiovega Veneta o Stato Veneto e dapò Triveneto, Trevenesie Venesia Julia, Veneto.
El nome pì vecio lè el nome del popolo veneto o veneti (atestà ente l'eiscrision de Ixola Vixentina "venetkens") e no coeło de Venesia.
Dapò la vecia Repiovega Veneta a domegno venesian no la ghè pì e pì ła podarà tornar. Cogna partir da ła realtà de ancó e dal so nome ke lè anca coeło pì vecio, l'etnego Veneto/Veneti e lasarghe el nome Venesia a ła çità de Venesia.
Cognosar ben ła storia de tuti i veneti łè enportante, cognosarla ben tuta e no lomè coeła de Venesia çita o comoun e de ła so Repiovega arestogratega de cu naltri veneti de tera a jerimo sotani. No a ghè pì l'enpero venesian o veneto traxnasional e pì el tornarà, fevene na raxon; e gnanca existe on popoło veneto połedego traxnasional: a Çipro no ghè pì veneti, i veneti del Braxil łi xe veneti del Braxil e no del Veneto o de Venesia; i furlani no łi sente veneti e no se vede moti de veneti en volta par l'Adretego ke voja on novo domegno venesian.
Par oltemo, non serve fare tante ciacołe so łi cavej, i pełi o i peoci de łi anxołi, par canviar łe robe ghe vol ła cosiensa e ła vołontà dei veneti, de tanti veneti, de miłioni de veneti e no de na megnoransa ke coando ke ła va so łe piàse gnanca ła se vede; basta confrontarse co ła Catałogna: là miłioni coà poke miłiara.
Manco ciacołe cavarine, manco fanfaroni, manco miti e pì cosiensa, siensa e çarveło.
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Messaggioda Berto » lun apr 11, 2016 6:28 am

Naltro sciapo de envaxà

https://www.facebook.com/groups/2376236 ... 9106545436

Albert Gardin

Sono sei anni che sto tirando il carro di un'esperienza politica atta a far rinascere istituzionalmente la Repubblica Veneta, o meglio a disseppellirla.
Attorno a me ho trovato collaborazione ma in quantità non adeguata alle necessità.
Ora, spero che con l'elezione del Doge, si possa quantomeno raddoppiare le forze rappresentative della Repubblica Veneta.
A chi credeva che nella mia "megalomania" aspirassi a fare il doge ho sempre risposto convinto che, seppur lusingato da tale prospettiva, non potrei farlo per non lasciare scoperte le funzioni esecutive di governo alle quali prodemente sto addempiendo.
Il capo del Governo Veneto è quello che attua le politiche stabilite dal Parlamento Veneto e non può restare sopra un piedistallo come invece dovrebbe stare il Doge, rappresentante dell'unità nazionale veneta e riferimento internazionale della Repubblica Veneta.
Il Doge di Venezia, nel contesto politico attuale, sarà come il Dalai Lama per l'indipendenza e sovranità della Nazine Tibet occupata. Senza il Dalai Lama il Tibet avrebbe una visibilità internazionale di molto inferiore.
Ma l'elezione del Doge non sarà una passeggiata e non cerchiamo solo una figura simbolica.
Il doge dovrà testimoniare ed affermare il ruolo indipendente e sovrano della Repubblica Veneta. Avrà alle sue spalle ilbGoverno Veneto che gli spianerà la via, ma anche lui dovrà metterci molto di suo.
Se riusciremo ad eleggere un Doge all'altezza della situazione, avremmo compiuto un salto enorme in avanti! L'immagine della Repubblica ne uscirebbe di molto rafforzata.
Noi ci crediamo ed operiamo perché questo possa accadere.
Venezia 10.4.2016
Albert Gardin – Presidente del Governo Veneto


Alberto Pento
Me despiaxe asè ma par coante maxie ca te fasi no te podarè mai fa resorxar on morto. La Repiovega ca te vurisi far resorxar lè cadavare da 219 ani. No ghè miracoli ke tegna. San Marco nol fa miracoli tanto manco de sto xenare. Dapò valtri a podì far palco e tute le rievogasion storeghe ke vulì, i morti li resta morti.

Pietro Alvise Gaggio
Guarda che nell'ultima seduta del M.C. del 12/05/1797 c'è stata l'abdicazione del Doge Ludovico Manin, ma nessuno, sciolse mai la Serenissima Repubblica.

Alberto Pento
No sta farme ridare par caretà. Co ste argomanse no se va da gnaona parte. Daromai a xe 220 ani ca no ghè pì sta Repiovega Veneta Venesiana ke lè pì de metà dei 400 ani, suparxò, ke i veneti de tera li ga fato parte, come sotani, del domegno venesian. Mi a so on veneto vixentin e voria l'endependensa dei veneti ma no voria par gnente el torno de la Serenisima e del domegno venesian, ghe mancaria altro!
La Serenisima no ła jera ła Repiovega de tuti i Veneti ma lome coeła de Venesia e tuti staltri veneti łi jera sotani; basta domegno venesian, arestograsia e rogansa venesiana!

Ła Repiovega Veneto Venesiana lè termenà ente 1797 el 12 de majo.
viewforum.php?f=160
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Messaggioda Berto » lun apr 11, 2016 6:36 am

A semo pasà da łi tałiani co ła fìsa de Roma ai venesianisti co ła fìsa de Venesia.
No no, mi a so veneto vixentin e no so tałian e gnanca venesian; mi vojo ła endepedensa veneta e no esar sotan dei tałiani o dei venesiani. Pa mi i venesiani co ste pretexe łi pol ben ndar en małora!

Par capir ben łe robe basta rafrontar l'envaxion enperial de łi ani de Canbrè co l'envaxion de Napoleon.
Dapò se ghè on dirito coeło no lè dei venesiani e de coatro boseghe de venesianisti ke voria far resorxer na Repiovega Arestogratega morta ke no la ga pì gnaon senso ma lè del popoło veneto o de łe xenti venete, ma lomè se ghè ła vołontà de miłioni de veneti, parké se manca sta vołontà manca ła forsa e ła baxe del dirito!
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Messaggioda Berto » dom apr 17, 2016 4:54 pm

Si ki łi xe persi co i veci domegni venesiani e łi scanvia par tera e pàrea veneta.
On conto xe rancurar fora ła storia e on conto łè ciaparla come on tragoardo pal dimann dei veneti ke ła saria na ensemensa granda


Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... veneta.jpg
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Messaggioda Berto » gio mag 12, 2016 8:50 am

I veneti venesianisti ke łi nega e falba ła storia veneta
viewtopic.php?f=148&t=1831


La foła ke łi meregani łi ga scrito ła so Costitusion ispirandose a ła Repiovega Serenisima

C'è posta per la Serenissima!
http://guiotto-padova.blogautore.repubb ... erenissima

Riportiamo tradotta dall'inglese la seguente lettera diplomatica scritta in Parigi dagli Ambasciatori Americani all'Ambasciatore della Serenissima nel 1784, cinque anni prima della Rivoluzione Francese, e tredici anni prima dell'invasione della Serenissima da parte di Napoleone Bonaparte.

Lettera di John Adams, Benjamin Franklin, Thomas Jefferson per la Repubblica Veneta
«[a] Sua Eccellenza il Cavalier Delfino
Ambasciatore della Repubblica di Venezia
Passy presso Parigi, Xbr 1784
Signore,
gli Stati Uniti d'America riuniti in Congresso, giudicando che un rapporto tra i detti Stati Uniti e la Serenissima Repubblica di Venezia fondato sui principi di eguaglianza, reciprocità e amicizia sarebbe di mutuo vantaggio per entrambe le nazioni, nel giorno dodicesimo dello scorso maggio hanno conferito mandato con sigillo di detti Stati ai Sottoscritti come loro Ministri plenipotenziari, dando loro od alla maggioranza di essi pieni poteri ed autorità, in nome e per conto di essi detti Stati, per conferire, trattare e negoziare con Ambasciatore, Ministro o Commissario della detta Serenissima Repubblica di Venezia investito di pieni e sufficienti poteri, per e con riguardo ad un Trattato di Amicizia e Commercio, per fare e ricevere proposte in materia di un tale Trattato ed infine di concludere e sottoscrivere lo stesso, trasmettendolo ai detti Stati Uniti riuniti in Congresso per la loro ratifica finale.
Ci pregiamo di poter informare sua Eccellenza che abbiamo ricevuto mandato in dovuta forma e che siamo pronti ad entrare in negoziato non appena vi sia da parte della detta Serenissima Repubblica di Venezia un pieno potere all'uopo disposto.
Abbiamo infine l'onore di richiedere a sua Eccellenza di trasmettere questa informazione alla Corte [al detentore della sovranità; NdT] e di farlo con grande rispetto,
Obbedientissimo ed umilissimo servo
di sua Eccellenza,
John Adams, Benjamin Franklin, Thomas Jefferson»
Dopo aver letto questa missiva diplomatica indirizzata alla più antica, più longeva, più rispettabile e più rispettata Repubblica di sempre, spedita con umiltà ed ammirazione dagli Stati Uniti d'America e firmata da tre illustrissimi Padri della Patria americana, forse è ora di ridare il giusto, grande peso alla nostra storica Repubblica. Vogliamo già cominciare cambiando anche il titolo di questo piccolo intervento: “C'è posto per la Serenissima!”.
Alessandro Mocellin


Coante kel ghin conta Mocelin

alessandromocellin scrive:
28 giugno 2011

Purtroppo che io sappia non esiste una ricerca storica strutturata sulla questione delle "ispirazioni costituzionali" che i Founding Fathers americani abbiano avuto dalle istituzioni venete. Dico venete e non veneziane in quanto il sistema costituzionale veneto non coincide con le istituzioni comunali veneziane, ma con un intero differente e veneto modo di concepire la società, il potere, l'amministrazione, il diritto e poi lo Stato.
Il fatto che la Serenissima fosse la prima e più duratura repubblica al mondo, la seconda repubblica federale dopo quella elvetica, il primo impero commerciale con forma di repubblica multietnica, è un fattore che a mio avviso pertiene non tanto al genio insulare, quanto alla visione veneta del mondo, al "Volkgeist", lo "spirito di popolo".
Per citare un "istituto costituzionale" su tutti, vorrei indicare i "patti di dedizione", veri e propri baluardi del diritto di autodeterminazione non dei veneti, ma addirittura delle singole comunità (dal Cadore, a Verona, a Treviso, all'Altopiano di Asiago, la cui "Reggenza dei Sette Comuni" è stata tra i primi territorii a fare Dedizione, pur essendo di etnia cimbra e di lingua di ceppo tedesco). Non diritti concessi dopo invasione militare, ma patti di spontanea dedizione sottoposti a condizioni da entrambe le parti ("foedera aequa", li avrebbero chiamati i Latini).
Per dirla in technichese giuridico, concludendo, penso che se gli americani hanno cercato qualcosa nell'ordinamento veneto, non si trattava solo della forma di governo (la struttura dello Stato, le cariche, le elezioni, per intenderci) ma anche della forma di Stato, cioè di come lo Stato ed i suoi rappresentanti si rapportano con i singoli cittadini, con le loro regole locali e i loro costumi, con le comunità federate.
Insomma, la Storia Veneta non è la storia di Venezia, non è la storia centralizzata della capitale, ma una storia a formazione policentrica, che parte un millennio e mezzo prima di Venezia, attraversa Venezia, e va oltre Venezia stessa.

La Repiovega Veneta a domegno venesian no ła jera federal, no ła gheva gnente de federal, se ła fuse stà vramente federal ła ghe saria ancora; se łè termenà lè purpio parké no ła jera federal e łe xenti venete ła ga mołà. Se ła fuse stà federal łe xenti venete no łe ła garia mai mołà e łe garia fato de tuto par remetarla en pie, par farla regnasar.

???
European and Venetian Renaissance (EVERE)

http://www.dissgea.unipd.it/european-an ... ance-evere

In piena sinergia con le altre unità del progetto, il presente gruppo di ricerca si propone di contribuire dal punto di vista storico allo studio della circolazione e ricezione a livello europeo del 'modello veneto' durante il Rinascimento. Facendo leva su di un gruppo di ricerca che già da diversi anni lavora sui temi trattati (Ambrosini, Caracausi, Gullino) e che ha partecipato a progetti di ricerca nazionali (Prin 2007 e 2009), obiettivo dell’Unità è ora di consolidare l’esperienza pregressa, sviluppando nuove sinergie e reti di collaborazione con studiosi di altre università nazionali e internazionali. Questi obiettivi saranno raggiunti attraverso una serie di ricerche e attività seminariali che affronteranno la diffusione di modelli politici e idee religiose (in particolare di carattere eterodosso) nel rapporto fra il Veneto e l’Europa, includendo in questo senso anche l’area del Mediterraneo centro-orientale, all’interno degli scambi fra ambiente cristiano e ambiente musulmano.
Il progetto si articolerà all’interno di due filoni più precisi: il primo si focalizzerà sulla divulgazione del ‘mito’ di Venezia in ambito europeo; il secondo sulla “esportazione dell´eterodossia”.
Per quanto riguarda il primo filone di ricerca (La costituzione veneziana nell’Europa cinquecentesca) obiettivo principale è studiare come la diffusione del modello politico veneziano nell’Europa cinquecentesca, attraverso lo studio dei suoi principali ‘vettori’ di trasmissione, ovvero ambasciatori, consoli e mercanti. La costituzione veneziana, sintesi di democrazia, aristocrazia e monarchia, consentì di fatto la sopravvivenza della Serenissima lungo tutto il corso dell’età moderna e contribuì a rendere possibile, all’interno della compagine statale, la convivenza di etnie diverse per lingua, religione, economia, mentalità senza traumi o lacerazioni eccessive, senza rivolte insurrezioni tumulti, perlomeno non del calibro registrabile altrove. Non erano poi molte le repubbliche europee agli inizi dell’età moderna, e la pattuglia era destinata ad assottigliarsi ulteriormente nel corso del Cinquecento, che vide il trionfo della restaurazione imperiale a opera di Carlo V e successivamente dell’ideale monarchico, suggellato dalla teorizzazione del tacitismo e della “ragion di Stato” (Botero). Ebbene, nel ristretto ambito degli Stati repubblicani Venezia si distingue ulteriormente per una peculiarità che la rende in qualche modo una struttura politica eccezionale: essa cioè non deriva la propria nascita, il diritto a esistere come forma sociale organizzata, né dall’Impero né dal Papato. Non ha neppure un fondatore, un eroe eponimo: essa – così il mito autoreferenziale, ben supportato da una nutrita storiografia pubblica e privata – scaturisce da una collettività anonima e indistinta, nasce dall’acqua come Venere, vergine come la Vergine per antonomasia, la Madonna madre del Cristo.
Questa peculiarità venne divulgata dal governo veneto e dai suoi rappresentanti, sia all’interno dello Stato (rettori) che all’esterno (ambasciatori), come motivo di orgoglio e di autoidentificazione; persino dopo la disfatta di Agnadello la fede nella validità delle proprie istituzioni (le “sante leze”) non venne meno (I. CERVELLI, Machiavelli e la crisi dello stato veneziano).
Donde il dibattito costituzionale sviluppatosi, in termini di comparazione, principalmente a Firenze (si pensi, a titolo di esempio, a F. GILBERT, Machiavelli e Guicciardini. Pensiero politico e storiografia a Firenze nel Cinquecento; G. SILVANO, La “Repubblica de’ Viniziani…) ma anche altrove, nella nascente Olanda come nei conati democratici ravvisabili nelle lotte contadine degli anni Venti e Trenta del XVI secolo, dei quali le Landesordnung di Michael Gaismair, studiate da Giorgio Politi e Aldo Stella, rappresentano uno dei momenti qualificanti. Questa tradizione repubblicana continuerà a serpeggiare più o meno visibilmente nell’Europa delle monarchie (W.J. BOUWSMA, Venezia e la difesa della libertà repubblicana) sino ai fermenti dell’Illuminismo, che le conferiranno nuova forza e più vasti orizzonti: da Pasquale Paoli a Rousseau a Jefferson, dagli enciclopedisti ai padri della costituzione americana.
Con riferimento a questo filone di ricerca l’obiettivo principale è di indagare i tempi e modi attraverso i quali il ‘modello veneto’ si diffuse in Europa, utilizzando un approccio innovativo nello studio di figure quali ambasciatori, ma anche consoli, mercanti e prelati, vettori privilegiati di trasmissione culturale nell’area europea rinascimentale. Se l’importanza degli ambasciatori veneti è ben nota, grazie soprattutto ad una lunga tradizione di studi, l’approccio innovativo alla base di questa linea di ricerca è di studiare il fenomeno nella sua complessità e nelle interazioni fra i diversi attori sociali e istituzionali coinvolti. L’interesse nei confronti di consoli e mercanti, ad esempio, si giustifica per il fatto che, durante il Rinascimento, la Repubblica di Venezia si presenta, alla pari anche di altri Stati italiani, leader dal punto di vista tecnologico e delle produzioni culturali (editoria, vetro, setificio e arte pittorica su tutte). Lo studio delle figure istituzionali connesse alla loro diffusione (consoli, mercanti e inventori) fornirà un punto di vista non indifferente per la comprensione della ricezione delle idee e dei modelli politici: se il ruolo di mediatori rivestito dai consoli è evidente, non meno importante, ma tutto da esplorare è il ruolo giocato da patrizi e mercanti che si recarono in veste di ‘ambasciatori’ ufficiali in paesi che non erano ancora stati pienamente frequentati dalle figure dell’entourage politico veneziano (come in Svezia, Russia e Balcani). In secondo luogo, invece, ancor più decisivo fu il legame fra ambasciatori, consoli e mercanti nelle principali piazze di commercio, quasi sempre sedi di importanti corti europee.
Sempre adottando questa prospettiva, non meno importante risulta l’analisi delle figure cardinalizie. La Repubblica riservava infatti un’attenzione speciale nell'assegnazione delle sedi vescovili, ma si impegnava anche e forse più tenacemente nelle occasioni di creazione di nuovi cardinali. Coloro che ricevevano tali benefici da parte del Pontefice dovevano ovviamente essere fidati dello Stato di San Marco e si impegnavano a promuovere l'interesse della Repubblica e dei suoi cittadini non solo per senso di riconoscenza per la loro elezione, ma anche per senso di amore verso la patria. Tuttavia una volta eletti diventavano sudditi del Pontefice e dovevano in realtà occuparsi della promozione degli interessi dello Stato della Chiesa. Questa loro condizione di servire praticamente due padroni non era sempre facilmente gestibile: alcuni sceglievano di impegnarsi esclusivamente per conto del papa, provocando la diffidenza dei concittadini, l'indignazione, addirittura il disprezzo. La loro condotta doveva essere corretta per evitare sconvenienti per la politica veneziana e se qualcuno non sembrava pentirsi, poteva subire il processo per tradimento contro la patria. Tale pericolo era conosciuto ai prelati veneziani “dissidenti” che cercavano di difendersi ottenendo la protezione di qualche altro potente signore fra gli Stati europei. Questo elemento faceva di loro un importante trait d’union fra Veneto ed Europa, la cui condotta ci permette di osservare più da vicino i rapporti fra l’ambiente europeo e veneto.
Un secondo filone di ricerca si propone invece di ricostruire i processi di elaborazione delle idee della Riforma d’oltralpe nelle conventicole clandestine e, più in generale, negli ambienti veneti in qualche modo interessati alle novità religiose, la particolare interpretazione del “mito di Venezia” nei cenacoli eterodossi e la divulgazione di tale versione del “mito” in ambito europeo nel corso del sec. XVI. L’attenzione verrà focalizzata su alcune cerchie veneziane e padovane, di composizione sociale alquanto eterogenea, sulle quali esercitarono la loro influenza anche eterodossi provenienti da altre aree della penisola. Tra questi, il piemontese Giacomo Broccardo, che soggiornò a lungo a Venezia tra gli anni Quaranta e gli anni Sessanta del sec. XVI intrattenendo fitti rapporti con patrizi, intellettuali e dissidenti religiosi, e viaggiò poi in vari paesi protestanti, pubblicandovi le sue opere nelle quali riconosce in Venezia l’unica possibile sede di un concilio in grado di riportare l’Europa alla pace religiosa.
Fin dalla seconda metà del sec. XIX, la circolazione in territorio veneto delle dottrine religiose della Riforma d’oltralpe, nelle sue varie correnti e denominazioni, è stata oggetto dell’attenzione di molti studiosi italiani e stranieri: attenzione dovuta sia ai vasti consensi che tali dottrine incontrarono in Veneto e in Friuli, sia alla disponibilità di un materiale archivistico di eccezionale consistenza e rilievo, in primissimo luogo i fondi inquisitoriali conservati presso gli Archivi di Stato di Venezia e di Rovigo e l’Archivio della Curia Arcivescovile di Udine. Le ricerche hanno rivelato come in terra veneta fosse sorta nel sec. XVI una fitta rete di conventicole eterodosse – dal punto di vista dottrinale ispirate per lo più alla Riforma elvetica o all’anabattismo – in contatto non solo con altre analoghe conventicole sparse nella Penisola, ma altresì con città riformate e con singoli esponenti della Riforma d’oltralpe. Questi collegamenti erano facilitati dal fatto che all’interno dei cenacoli filoriformati veneti e friulani molte tra le principali figure di riferimento provenivano da altre località italiane e avevano alle spalle un’esperienza di viaggi in terre straniere, soprattutto in Francia, in Svizzera e nell’area germanica.
Se i veneti interessati alle novità religiose avevano molto da ricevere in materia dottrinale, essi avevano a loro volta un significativo contributo culturale da offrire alla Riforma, quanto meno ai settori più intellettuali di questo movimento religioso: il “mito” politico e culturale di Venezia, quel mito che appunto tra XV e XVI secolo aveva trovato la sua più matura e articolata definizione grazie all’opera di pensatori politici, di letterati e di artisti. A suscitare il vivo interesse e, in alcuni casi, anche la convinta adesione di alcuni esponenti della Riforma furono soprattutto due aspetti di quella complessa costruzione ideologica che va sotto il nome di “mito veneziano”. Il primo aspetto è quello che vede in Venezia la città “libera” per eccellenza, libera per non essere mai stata soggetta ad alcuna dominazione straniera e libera in quanto promotrice e tutrice di libertà per tutti i suoi sudditi e per tutti coloro che in lei, e nei suoi territori, cercano un rifugio. Il secondo è quello che dipinge Venezia come la città “cristiana” per eccellenza, come la più fedele e integra interprete dell’Evangelo, alla pari e talvolta più della stessa Roma. Di qui le speranze, inevitabilmente destinate a rivelarsi fallaci, nutrite nei confronti della Repubblica veneta da non pochi fautori della Riforma (tra gli italiani, basti ricordare Bernardino Ochino e Pier Paolo Vergerio), i quali credettero di riconoscere nella città-stato lagunare non solo un sicuro luogo di accoglienza per tutti i perseguitati religionis causa, ma anche qualcosa di più: la “porta” attraverso la quale la Riforma sarebbe potuta, un giorno, entrare trionfalmente in Italia.
La ricerca che qui si propone intende sviluppare questo filone tematico concentrando l’indagine su una singolare figura di mistico e visionario cinquecentesco, il piemontese Giacomo Broccardo (ca. 1518-post 1594). Su di lui disponiamo di dati molto frammentari, che si ricavano per la maggior parte dagli atti del processo da lui subìto da parte del Sant’Uffizio veneziano nel 1568 e dai passi autobiografici contenuti nelle opere del Broccardo stesso. Trasferitosi ancora giovanissimo a Venezia, il piemontese vi trovò impiego come insegnante e vi conobbe l’eterodosso fiorentino Pietro Carnesecchi. Tra il 1548 e il 1549 fu in Francia e nel 1549 pubblicò a Parigi la sua prima opera nota, In tres libros Aristotelis de arte rethorica paraphrasis, dedicata al vescovo designato di Treviso Giorgio Corner, presso la famiglia del quale aveva lavorato come insegnante. Nel maggio 1568 il Broccardo venne arrestato, per conto del Sant’Uffizio veneziano, nella casa dei nobili friulani Marco e Isabella della Frattina, dai quali era stato assunto nel 1565 come precettore dei figli; il suo processo si interruppe il 30 ottobre 1568, giorno in cui, con la complicità di Marco della Frattina, l’inquisito sfuggì alle forze del tribunale inquisitoriale veneziano. Da allora il Broccardo peregrinò per l’Europa protestante: la sua presenza è documentata nello stesso 1568 a Basilea, nel 1573 a Heidelberg, nel 1578 in Inghilterra e poi in Olanda (dove nel 1580, a Leida, cominciò a pubblicare le sue opere), nel 1585 a Brema, nel 1591 a Norimberga. Le sue opinioni religiose, riconducibili alla Riforma ortodossa, erano tuttavia percorse da una vena di profetismo visionario non compatibile con l’ortodossia riformata: la più diffusa e discussa delle sue opere, la Mystica interpretatio, fu oggetto di condanna da parte di due sinodi calvinisti francesi. In questo scritto trovano la loro più completa espressione i temi fondamentali del pensiero del Broccardo, temi che ricorrono, in forma più o meno articolata, in tutti gli altri suoi scritti. La storia dell’umanità viene dal Broccardo divisa in tre età, l’ultima delle quali (aperta dalla nascita di Lutero) sarà contrassegnata da due concili generali che si svolgeranno a Venezia e porteranno all’abolizione di papato e impero, all’unificazione della cristianità e alla conversione degli ebrei e di tutti gli infedeli, comprese le popolazioni indigene del Nuovo Mondo.
Oltre che di teologia, il Broccardo si interessò di filologia greca ed ebraica, di filosofia, di scienze naturali e di alchimia. All’inizio del sec. XVII, la Mystica ... interpretatio influì sulla genesi del movimento rosacrociano.
Giacomo Broccardo ha attirato l’attenzione di vari studiosi di storia della Riforma, ma gli unici studi di una qualche consistenza che finora gli sono stati dedicati sono quello di Delio Cantimori, Visioni e speranze di un ugonotto italiano, “Rivista storica italiana” LXII (1950), pp. 199-217 (basato esclusivamente sulle sue opere a stampa) e di Antonio Rotondò, che al Broccardo ha dedicato una “voce” nel Dizionario biografico degli italiani, 14, Roma 1972, pp. 385-389. Una scheda sul personaggio, curata da Lucio Biasiori, figura nel recente Dizionario storico dell’Inquisizione diretto da Adriano Prosperi (I, Pisa, Edizioni della Normale, 2010, pp. 226-227). Molto della sua vita e del pensiero del piemontese resta tuttavia ancora da esplorare.
Queste attività di studio e ricerca coinvolgeranno anche studiosi di altre università e favoriranno, grazie all’attivazione di specifici assegni di ricerca, l’inserimento di giovani ricercatori al fine di sostenere la creazione di un polo stabile di ricerca attorno agli studi di ‘Storia del Rinascimento’.
Coordinatore
Federica Ambrosini
Termine
Novembre 2016



A pajna 11 e ente la noda biblografeghe n 10 so le pajne 33-34 a se cata de le enformasion so cofà entel mondo anglosasone li vedea la Repiovega Veneta e le so Istitusion:

La Politica Sociale Della Repubblica Di Venezia de Brian Pullan
https://picasaweb.google.com/pilpotis/L ... rianPullan
... Gli ordinamenti veneziani, costituirono un modello per le province unite di De Witt e per il Parlamento Inglese ... Harrington, nel suo "Oceana", parlò di Venezia come di una Repubblica Immortale e intatta per sempre dalla corruzione. Molti anni dopo coloro che stesero le Costituzioni della Carolina e della Pensylvania guardavano ancora con interesse alla Pepubblica veneziana.
Nota n 10 : Cfr. Z.S. Fink, “Venice and English political thought in de seventeenth century”, in «Modern Philology» XXXVIII (1940-41); Fink, The Clasical republicans ... ; J.R. Hale, England and the Italian Renaissance, London 1963, pp. 31-34.

Repubblica delle Sette Province Unite
va' al sito: it.wikipedia.org/wiki/Repubblica_delle_Sette_Province_Unite
La Repubblica delle Sette Province Unite (in olandese Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden) fu una Repubblica che sorse fra il 1581 ed il 1795 nei territori che oggi costituiscono i Paesi Bassi. Essa è nota anche come Repubblica delle Sette Province Unite dei Paesi Bassi (Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden) o semplicemente come Province Unite.

Johan de Witt
http://it.wikipedia.org/wiki/Johan_de_Witt
Johan de Witt, (Dordrecht, 24 settembre 1625 – L'Aia, 20 agosto 1672) è stato un politico olandese. Figura chiave nella politica della Repubblica delle Province Unite, nel periodo che va sotto il nome di Secolo d'oro olandese. Con lo zio Cornelis de Graeff De Witt ha dominato l'olandese governative Apparat.

James Harrington
http://it.wikipedia.org/wiki/James_Harrington
James Harrington (Upton, Northamptonshire, 7 gennaio 1611 – Londra, 11 settembre 1677) è stato un filosofo e scrittore britannico, autore dell'opera di filosofia politica intitolata La Repubblica di Oceana (1656).
Harrington è stato tra i protagonisti del repubblicanesimo inglese del XVII secolo, fautore di un regime a costituzione mista basato su una divisione egualitaria tra i cittadini della proprietà di terra.

La Repubblica di Oceana
http://oll.libertyfund.org/index.php?op ... d=99999999

http://commons.wikimedia.org/wiki/James_Harrington

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Commonwealth_of_Oceana
http://onlinebooks.library.upenn.edu/we ... 2c%20James


Uno dei modelli ispiratori per Benjamin Franklin e la Costituzione americana fu "La Scienza della Legislazione" del napoletano Gaetano Filangieri, col quale aveva una fitta corrispondenza.
https://it.wikipedia.org/wiki/Costituzi ... _d'America

https://it.wikipedia.org/wiki/Gaetano_Filangieri
http://www.vesuviolive.it/ultime-notizi ... napoletano
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El mito de Venesia lè n'entrigo par l'endependensa veneta

Messaggioda Berto » dom mag 15, 2016 7:49 am

I venesiani no łi ga enventà l'arengo, el concio (convegno o adunansa o asenblea de popoło), no łi ga enventà el comoun e ła democrasia comounal, ła repiovega e łi so istitudi, el major e megnor conxejo, el doxe, l'ogneversedà, no łi ga fato sù na Nasion Veneta, no łi ga fato sù na Repiovega Federal e Demogratega, no łi ga mai vesto gran amor e fradełansa par i veneti de tera e co xe sta ora łi ga prefaresto darghe ła soranedà de ła so repiovega arestogratega a Napołeon pitosto ke ai veneti de tera de tuto el Veneto.


Comun, Arengo, Mexoevo, Istitusion:
viewtopic.php?f=172&t=273

Arengo/rengo e arena, concio, conçilio, concilio, thing, ekklesia, appella, alia, pil-
viewtopic.php?f=44&t=74

El Comoun Venesian e ła Concio
viewtopic.php?f=137&t=1835

La Repiovega Veneta a domegno venesian no ła jera federal, no ła gheva gnente de federal
viewtopic.php?f=167&t=1602

El Parlamento Arestogratego Venesian
viewtopic.php?f=138&t=1405

Sipion Mafei e ła fine de ła Repiovega Venesiana
viewtopic.php?f=160&t=2279

Ƚe colpe, ƚe responsabeƚetà e ‘l tradimento dei venesiani
viewtopic.php?f=167&t=1277
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Re: El mito de Venesia lè n'entrigo par l'endependensa venet

Messaggioda Berto » dom mag 22, 2016 8:33 am

Edentetà venetà: dimande e resposte
https://www.facebook.com/groups/5527425 ... 1528034761



Par esar veneti ocor esar venesiani ?
No !

Par esar veri veneti co raixe venete fonde ocor esar venesiani ?
No !

Par esar pàreoti veneti ocor esar venesiani ?
No !

Par esar boni veneti e boni pàreoti veneti se ga da esar par forsa cristiani ?
No !

Par esar pàreoti veneti se ga da vołer el torno de ła Serenisima ?
No !

La storia del Veneto xeła ła storia de Venesia e de ła Serenisima ?
No, ła xe ła storia de tuti i veneti e de tute łe çità venete tra cu a ghè anca coeła de Venesia e de ła Serenisima, ma scanviar ła storia de Venesia e dei venesiani par coeła del Veneto e dei veneti łè on xbajo, na falbetà.

I venesiani jerełi pì cristiani de st'altri cristiani veneti e de st'altri cristiani ouropei ?
No !

L'arestograsia venesiana jereła pì cristiana de łe altre nobeltà venete e ouropee ?
No !

Se pol paragonar l'arestograsia venesiana a łi apostołi ?
No !

San Marco jereło on santo pì santo de łi altri santi ?
No !

I venesiani jerełi veneti mejo dei veronexi, dei trevixani, dei pavani, dei vixentini, dei belumat e dei ruigoti?
No !

I venesiani gałi enventà el comoun, łe lebertà comunałi e łi istitudi comunałi come l'arengo, ła concio, el major consejo e tuto el resto?
No !

I venesiani gałi enventà ła Repiovega, łe so lebertà e łe so istitusion ?
No !

I venesiani gałi enventà l'istitudo del Doxe ?
No !

I venesiani gałi fato sù on Stado Federal ?
No!

La Serenisima jereła on stado repiovegan ?
Sì ma arestogratego e castual !

La Serenisima jereła ła Repiovega de tuti i veneti?
No, ła jera ła Repiovega de l'arestograsia venesiana, łi altri veneti łi fea parte del domegno venesian e łi jera suditi !

I venesiani gałi enventà l'ogneversedà de Pava ?
No !

La łengoa veneta dei venesiani gała da deventar ła łengoa veneta de tuti i veneti ?
No !

La grafia doparà dai venesiani par scrivar ła so łengoa venesiana gała da devegner ła grafia de tuti i veneti ?
No !

I venesiani gałi costruio na Nasion Veneta ?
No !

L'endependensa dei veneti del Veneto gała da ver come orixonte, o da pasar traverso el torno de ła Repiovega Serenisima ?
No !

La Pàrea Veneta xeła fata da łe tere venete e no venete ke na 'olta łe jera domegno de Venesia ?
No !

El culto del Mito de ła Venesia Serenisima e de San Marco serveło a ognefegar tuti i veneti ?
No !

El culto del Mito de ła Venesia Serenisima xeło na bona roba e on bon edeal par i xovani e on bon modeło pal Veneto del diman ?
No !


Cosa xeło el venesianixmo ?
Lè el culto fanatego del mito venesian, de Venesia e de ła so Serenisima! Conpagnà dal sprèso e da ła negasion
par i veneti de tera e par ła so storia ke no ła xe venesiana ma veronexe, pavana. ruigota, trevixana, vixentina, belumat.

Cosa xeło el venesianixmo ?
Lè el culto fanatego del mito venesian, de Venesia e de ła so Serenisima! Conpagnà dal sprèso e da ła negasion
par i veneti de tera e par ła so storia ke no ła xe venesiana ma veronexe, pavana. ruigota, trevixana, vixentina, belumat.
Sta mitomania ła ghe someja a coeła tałiana par Roma e i romani so cu a xe stà tirà sù l'edentetà edeołojega onedara tałiana; na falbetà orenda a spexe de l'edentetà tałeghe, veneta e de łe nostre raixe oruropee.


Xe justo cognosar ła purpia storia e coeła de tuti i veneti ?
Sì ! Ma no xe justo scanviar ła storia de Venesia e dei venesiani par coela de tuti staltri veneti ke no łi xe venesiani! Tanto manco spresàr, negar o falbar ła storia dei veneti ke no xe venesiani.

I venesianisti xełi i veri Pàreoti Veneti ?
No !

La Repiovega Serenisima jereła on Paradixo, on stado edeal?
No ! Se ła ło fuse stà, tuti i veneti, venesiani e non venesiani łi ła garia defendesta co łe onje e co i denti, anvençe, par primi i venesiani e ła so arestograsia łi ga prefaresto mołar el domegno de ła Repiovega pitosto ke conbatar par defenderla, consegnadogheła a Napołeon.

Parké i venesiani o mejo l'arestograsia venesiana no ła ga ognefegà tuti i veneti e trato sù na Repiovega Federal a soranedà de tuti i veneti enpiantando cusì na vera e fraderna Nasion Venetà?
Parké no łi se sentiva dal tuto veneti, spartii come ke łi jera tra i domegni de tera e de mar; parké no łi gheva on gran amor fraderno par i veneti del Veneto, par i lonbardi e i furlani dei so domegni; parké no łi vołea perdar łi so priviłej de casta arestogratega dominante e parké no łi ga savesto ajornarse ai tenpi e vałutar par ben e de bonora ła realtà de ła storia ke canbiava.

E i Serenisimi?
I Serenismi łi se gheva fato ciapar dal mito de Venesia e da coeło dei Serenisimi e ancora ancó no łi xe boni de vegnerghene fora e łi xe restà entrapołà drento sti do miti;
mi ghe so sta amigo e ło so ancora, ma a defarensa de lori go vesto el cogno e ła fortuna de profondir anca ła storia de mi e de tuti i veneti e no solké coeła dei venesiani e de Venesia.
Venesia no ła xe stà na bona mama e na bona marègna, co xe rivà el momento ła ne ga xbandonà tuti, fioli e fiłiastri.
Lo so ka par bruto dirlo e ca xe tristo recognosarlo ma lè on pàso ca ghemo tuti da far sa vołemo cresar e mejorar łe robe.
I Serenisimi łi ga scanvià Venesia e ła so Repiovega Arestogratega ca no ghè pì, par ła Pàrea Veneta; ła Pàrea Veneta lè el Veneto e no Venesia ke lè lomè ona de łe çita venete e ła Repiovega Serenisima ła jera na organixasion połedega a domegnansa venesiana ke no ła ghè pì daromai da 220 ani e no ła jera ła Repiovega de tuti i veneti endoe ke tuti i veneti łi jera sorani.

Venesianisti: na bona parte łi xe połedeganti, caregari, fanfaroni, fiłoleghisti,
...

Ma i veneti xełi on popoło ?
La xe na dimanda a cu se ndaria mejo a respondar par somexansa anałojega e par scartamento, ... ke par definision standare e stereotipà:
dixen ke i veneti łi ga tanti tràti ke łi portaria a dirli/ciamarli on popoło, a scuminsiar da ła pristoria, però se stemo ai fati połedeghi e a ła storia de sti oltemi 6 secołi, a vien pì de coalke pensiero da scorlar ła cràpa. Soto ła Repiovega Serenisima ła pì parte dei veneti łi jera suditi del domegno de Venesia e Venesia no ła ga fato gnente par trar sù na Nasion Veneta co on so Popoło Veneto ognio e soran; dapò a xe rivà Napoleon, l'Aostria e ła Tałia e kel poco ca ghe jera el se ga descołà ancora de pì. Se vardemo ła realtà de ancó, da suditi del stado tałian e pieni de veneti ke łi serca de ciavarse łe scarpe tra de łori e de montarghe so ła skena de łi altri par farse portar, co na majoransa ke ła sente pì tałiana ke veneta a se fa fadiga pexar coanto Popoło Veneto ke łi xe e ke łi se sente i veneti.

El cristianixmo xeło on descremene o na scremadura ke ła caraterixa łe xenti venete e ła difarensia i veneti da łi altri òmani ouropei e tałeghi da farli aparir al mondo come on popoło par lù?
No, parké tute łe xenti ouropee łe xe parlopì cristiane. Caxo mai i veneti łi apartien a ł'ara cristian catołego-romana pì ke a coeła protestante. Prasiò no xe el cristianixmo ke fa dei veneti on popoło come ka xe l'ebraixmo par łi ebrei.

Ke fa dei veneti on popoło a xe al scuminsio l'apartenensa a ła tera veneta e dapò tute łe stratefeganse ca se ga xontà e xmisià longo i miłegni. E l'ognoła tera veneta ke ła se pol ciàmar cusì łe el Veneto e no altro come i teritori sojeti al domegno de Venesia o coełi ke entel domegno roman łi jera ciamà X Rejo e dapò Venesia e Istria.
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El mito de Venesia lè n'entrigo par l'endependensa veneta

Messaggioda Berto » dom dic 18, 2016 10:20 am

Sol mito de Venesia

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 0531959846


Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... 1/kw19.jpg


Venezia entra nella storia nel 421
d.c., si sviluppa rimanendo in bilico tra l'oriente e l'occidente, assieme al suo dogado che si estende da Grado a Carvarzare, finché non s'impone come potenza internazionale nel 1204 fondando lo stato da Mar esteso fino al Mediterraneo orientale al Mar Rosso al Mar Nero proteso verso l'Asia centrale l'Oceano Indiano. E lo stato da Tera che ristabilisce equilibri e confini della Venezia più classica dall'Adda all'Istria. Il 1500 segna il trionfo della Serenissima che resiste all'intera Europa coalizzata contro le sue istituzioni. Le istituzioni, rivoluzionarie, federali, repubblicane non riducibili ai sistemi monarchici e feudali allora imperanti, e si regge sul consenso e non sulla repressione, le masse contadine artigiane operaie che ovunque in Europa si rivoltano secolo dopo secolo contro i governi e gli stati sono invece muraglia più possente e durevole a difesa della grande Repubblica Veneta, che ha in Venezia il suo cuore e nel diritto il suo spirito, Venezia ed il Veneto diventano allora la patria dell'arte, l'arca della civiltà della pace, San Marco e per l'intera Europa
bandiera di libertà, buon governo, gioia di vivere, neutrale, ricca di una enorme legittima ricchezza diffusa pacifica come una odierna Svezia o una odierna Svizzera. La Repubblica Veneta subisce una insensata spartizione ad opera di Napoleone e del suo futuro suocero Francesco D'Asburgo, perde il suo Stato da Tera e quel che rimane del suo Stato da Mar e viene dominata. Perde la sua libertà subisce prima la prepotenza dei Francesi che accolti come amici si comportano come occupanti razziatori poi la dominazione austriaca quindi quella francese infine il ritorno degli austriaci temporaneamente interrotto dalla rivoluzione 1848/49 prima di essere sostituito dalla dominazione italiana.

Immagine
http://www.filarveneto.eu/wp-content/up ... enezia.jpg


Le me creteghe:
Sto toco el ga varie enpreçexione e coalke falbesa (falsetà):
Venesia da co ła xe nata fina al 1200 ła se ciamava Rivoalto/Rialto. La so data de naseda lè na łejenda.
La so soransa e dapò domegno ente ła łagouna ła scuminsia secołi pì tardi de ła so soposta naseda.
La Repiovega Veneta a domegno venesian, ła jera arestogratega e no ła jera federal e no xe vero kel so domegno el fuse baxà sol consenso de łe jenti ke łe ghe jera sudite. Ente l'Ouropa no ghe jera tute monarkie ma ghe jera anca tante Repioveghe, par somexo coeła de Jenova e tante altre (Pixa, Amalfi, Ancona, Gaeta, Raguxa dalamata) e no xe par gnente vero vero k'a fuse lomè monarkie feudali a ghe jera anca tanti comuni e aree industriałi e comerçałi cofà ła Lega anseatica.
Venesia no ła ga enventà ła democrasia comounal ke ła xe nata prima ente łe çità de ła teraferma e ke dapò ła xe rivà anca a Venesia. Democrasia comounal ke ła jera difuxa ente tuta l'Ouropa vanti k'a dapò ła se canviàse en segnorie. A ła prova de ła storia Venesia co ła so Repiovega Arestogratega e col so mito no ła ga reto, no ła xe stà en pie e ła xe termenà egnobilmente.





So ła fondasion de Venesia ente ła łagouna veneta
viewtopic.php?f=137&t=536

Naseda del comoun venesian
viewtopic.php?f=137&t=629

Comun, Arengo, Mexoevo, Istitusion
viewtopic.php?f=136&t=273

La Repiovega Veneta a domegno venesian no ła jera federal, no ła gheva gnente de federal
viewtopic.php?f=167&t=1602

Ła Repiovega Veneto Venesiana lè termenà ente 1797 el 12 de majo
viewtopic.php?f=160&t=807

Repioveghe marinare
https://it.wikipedia.org/wiki/Repubbliche_marinare

Lega anseatega
https://it.wikipedia.org/wiki/Lega_anseatica
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El mito de Venesia lè n'entrigo par l'endependensa veneta

Messaggioda Berto » ven mag 12, 2017 7:47 pm

L'idolatria dei nostalxeghi de ła Serenisima

IL CORAGGIO: 12 MAGGIO, A TE SOLO LA NOSTRA FEDE! VIVA SEMPRE SAN MARCO!
Ieri un amico scriveva:

https://dalvenetoalmondoblog.blogspot.i ... ostra.html

domani è il 12 maggio 2017, 220 anni sono passati dal giorno funesto, disperarsi non serve, piangere neppure ricordiamo quel giorno in altra maniera... sollevando la testa... "il 7 aprile 1797 comparvero in Senato i Deputati della Val Troppia... , di Serravalle e Ceneda quindi quelli di Lendinara e di Conegliano. Giunsero pure i Trevisani, che si distinquevano per aver sul cappello la coccarda della Repubblica col Leone di San Marco contornato dalla scritta : tibi soli fides tarvisiana ( a te solo, la fede trevisana)."
Chiedevano tutti solo polvere e munizioni.... se vi foste data un'altra occasione, cosa chiedereste voi????
Dan Morel Danilovich
Era il popolo dei "campagnoli", non i ricchi, non gli aristocratici, a invocare San Marco, come accadrà nei mesi seguenti in Istria e in Dalmazia. Volevano difendere un mondo, un sistema di vivere, di governare, che aveva garantito a tutti, facendo delle varie piccole Patrie una ricchezza, la massima libertà ed autonomia.
Erano disposti, e lo misero pure per iscritto i deputati di Terzo, ad offrire i propri averi, le proprie vite per fermare il nemico del Leone, sotto le cui ali volevano rimanere per sempre. E' una delle tante pagine non scritte, poco divulgate, ma che spiegano bene come ancor oggi il problema veneto esista e non si sia certo risolto con l'annessione ad uno stato che nega addirittura la nostra esistenza come Nazione plurimillenaria.
Torniamo a lottare, per tornare ad esser liberi, e ripetiamo la frase dei delegati di Treviso; A TE SOLO LA NOSTRA FEDE! VIVA SEMPRE SAN MARCO!

il brano sopra è tratto da. Miscellanea di Storia Veneta edito nel 1912 dall'Ateneo Veneto.


La fede en Cristo Dio e San Marco no te porta l'endependensa
viewtopic.php?f=167&t=1901
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