El sangoe. I se ga inpresionà del sangoe.
" L'assimilazione degli ebrei al discepolo traditore di Gesù, del quale essi erano vissuti come
continuum simbolico, era uno dei filoni dell' antigiudaismo operanti in epoca medioevale."
Mi diria fondante : i cristiani i se ga dexmentegà ben volentieri del
Judas - el Patriarca - e i gà preferio ricordarse solo ke del
Judas traditore; po' ghe jèra tuta la costion - falsa e ipocrita - de l uxura, del prestar skei, e anca par lì jèra fàsie el continuum simbolico col juda del canpo de i 30 denari..
A Roma - la dixe la Traniello - i ebrei i dovea versare na tàsa de 1130 fiorini " trenta a memoria dei trenta denari per i quali Giuda aveva tradito Gesù".
E a Firenze, pa ndar drento te la botéga-banco de l ebreo prestatore te dovei pasare pa on "velo rosso" ca coerxeva la porta; senpre Roma i ebrei i dovea portare na mantèla de color roso e no se dixe ke, secondo la tradision, el Juda el ghea i cavei rosi?
El color del sangoe: el sangoe versà de creature inocenti co i vegnea acuxà de i omicidi rituali " allo scopo di mescolare sangue cristiano alle azzime pasquali e ... le presunte profanazioni dell'ostia consacrata".
Certo ke darghe el nome de
akeldamà a l cimitero ebraico te i àti notarili.. la pararìa pì na roba da preti, nò da nodari ke lori i badava mìa a ste robe cuà. Da preti o mejo francescani ke Lendinara ghe ne jèra uno.. mariavè.. on frate inquisitore de cuei bòni. O ke i Catanei ( i da Lendinara), sicome ke te kela fameja lì uno el faxea l abate e ke l altro el nodaro e viceversa pa secoli, magari i se gà condizionà..
" Negli Atti degli Apostoli al versetto che contiene il termine
akeldamà seguono due citazioni dai Salmi: " La sua dimora diventi deserta e nessuno vi abiti" ( Sal 69, 26) e, " il suo incarico lo prenda un altro" ( Sal 109, 8). Forse, oltre che alludere a Giuda, con questa denominazione si volle evocare anche la dottrina della Chiesa secondo la quale essa stessa costituisce il nuovo Israele, il vero popolo per il quale si compiono le promesse dei libri detti 'Antico Testamento'."
Bah.
A Ferara tel 1474,la figura de Galeazzo Trotti " abile speculatore finanziario, era senza esitazione assimilata dal cronista Caleffini agli ebrei ( con il quale gli veniva contestata la familiarità, ma ancor di più la corposa partecipazione economica alle attività creditizie)."
Nol jèra ebreo el Trotti ( mi credo) e pure i lo descrive cusì : " volto lungo, naso sottile, occhio porcino, orecchie piccole,'barbuzo' lungo, bocca grande, capelli corti e parlata oscura.".
Il confronto con Giuda non è lontano... ma mi me domando - ma còsa ghe ne saevei lori de come ke l jèra fato Juda o Jexù??
La parlata oscura..
forse el vegnea da de là da Po..